|
|
עמוד:88
88 , ולא העמיקו לזה המסופוטמישהסיפור המקראי מאוחרוקבעובהצבעה על הדמיון הטכני כלל ערערו על הדמיון בין הסיפורים , מעטיםחוקריםבשאלה מדוע השתמש המקרא בסיפור הקדום . מובן שגם חוקרים אלו 11 ה . קדומהעלילהבתלוי אינו ומקורי , הוטענו שסיפור המבול המקראי הוא חסים משמעות ספרותית וערכית לדמיון שבין היצירות . י אינם מי הדמיון והשוני שבין סיפור המבול המקראי לזה שבעלילת גלגמש . חזור לשאלת אני מבקש ל אחד כמקורוסיפורשאפשר יהיה להגדירדיו כדירבםסיפוריין האם הדמיון בלעומק לבחון רצוני משמעותה . מהי כי אז מתחייבת שאלה נוספתחיובית , אם התשובה לשאלה זו . רהקדום של האח מדוע השתמש ספר בראשית בסיפור קדוםלשון אחר , ? ועובדה זלשערכיתהו , החינוכית רעיוניתה שמחייבת הנחת היסודמבול ? ידוע ומוכר , ומה ביקשו מחבריו ללמד באמצעות הסיפור הקדום על ה ךכיש להסיפור , טטואם אכן צ . היא שהמקרא איננו מצטט סיפורים כלאחר ידתשובה לשאלה זו 12 . רעיונית וערכית , ספרותיתמשמעות ב עשר של עלילת גלגמש , או הלוח השלישי של עלילת - לא ניתן לצטט כאן את כל הלוח האחד להסיק על מנת אך חשוב לעמוד על נקודות הדמיון והשוני העיקריות בין שני הסיפורים . אתרח ' סיס 13 מסקנות . ןמה ראשית , המתווה הכללי של הסיפור . בשני המקורות מחליטים האלים להשמיד את על ידי גשם שוטף הן במים . בשני המקרים באים המים מלמעלה ומלמטה , ה האנושות על ידי הטבעת ניצל אדם אחד ובני משפחתו , כיוון שקיבל התראה מוקדמתםעליית מי התהום . בשני הסיפוריבהןו . בשני הקטסטרופהעל העומד להתרחש , ונצטווה לבנות ספינה שבה יוכל להסתגר עד לתום בשני . המשכיות קיום העולם לאחר המבולאתלאפשר כדי , בעלי חייםהניצול אוסף אליו הסיפורים הסיפורים הניצול נבחר על ידי האל . לאחר תום הגשם וההצפה נעצרת הספינה על ראש הר שבולט , עמ ' 1989 ; סרנה 184 - 181 . ראו גם : שרגל תשכ " ז , עמ ' 403 - 392 , עמ ' 1983 = רפפורט 214 - 208 עמ ' רפפורט תשמ " ד , 11 . 49 יא כמיתוסים . כפי שהראו מחברי הספר ' לפני היות - הנחת יסוד זו מבוססת על הגדרת הסיפורים בבראשית א 12 לבחון מה הםלכך , יש - ליהן מבוססת תרבות . איע הפילוסופיה ', מיתוס הוא דרך קדומה של עיסוק בשאלות הגות ש , ביחוד 1967 פרנקפורט , וילסון ויעקבסוןהערכים ההגותיים , החינוכיים והתרבותיים , הנלמדים מסיפורי מיתוס . ראו : . סימון תשנ " ט ( , והגדירו בשם ' פשט קיומי ' ) אוריאל סימוןאת אותו רעיון פיתח גםפרק המבוא . ועם זאת נראה שיש . 15 - 10 ; קאסוטו תש " ט , עמ ' 260 - 224 , עמ ' 1945 השוואות שכאלו נעשו בעבר . ראו למשל : היידל 13 מקום לבחון מחדש את מידת הדמיון והשוני .
|
אדמוני, אריאל
|