בסבך המאבק על אופייה של אלג'יריה הקולוניאלית, 1962-1954: היהודים בין לאומיות אלג'ירית, צרפת ומדינת ישראל כולל תעודות החושפות את רוח התקופה - מיכאל לסקר

עמוד:383

383 הבעיה הערבית רבצה תמיד כצל מאיים על שלומה , ביטחונה ושגשוגה של יהדות זו . היהודי ידע [ הפכו FLNתאז - א ובזוי על המון העם המוסלמי . המורדים ] בחסות הוהרגיש תמיד כי הוא שנו ממקור L'Arche שהומצא לעיתון ] היהודי בצרפת [ FLN - ליסוד מוסר של פעילותם . בכרוז של ה נדרשים כל המוסלמים הפעילים בעבודה חינוכית 1956 . 3 . 15 הופץ [ באלג ' יר ביוםרשארשמי ] בקרב הנוער להפסיק מייד כל ידידות עם יהודים וצרפתים ; כל קשר ידידות בסתר יגרור עמו עונש מוות . ' מוסלמי המכבד את עצמו והמכבד את הדם השפוך אי אפשר שיהיו לו ידידים בין היהודים . המוסלמי לא היה מוכן להודות בעליונותו של היהודי עליו ( 1 פח מס ' סנבתעודה זו , והצרפתים . ) חברתית ) היהודים בחברה - ) יהודים באדמיניסטרציה ובמשטרה ( גם משום הדעה הקדומה הדתית מר בן חסות נסבל ( והן משום רגש כבוד עדתילוכ – dhimmi האסלאמית האלג ' ירית הקודמת היה - מאת ה 1956 . 9 . 24 מיום ( 2 מס ' פחסנבתעודה זו , ) שראה עצמו נפגע . במכתב איומים המצורף הממוקם Orléansville - ] ב Bougainville ראש העירייה היהודי של LoulouGaston אל FLNרמ נאמר , למשל : " האלג ' ירי אינו יכול לסבול יותר את עוולבמחוז אלג ' יר [ Chéliff - בעמק שליף הקולוניאליזם . היהודי האחרון ביותר נחשב טוב יותר מכל מוסלמי שהוא . . . " ) המכתב נמסר . ( ממקור רשמי L'Arche לעיתון ) פקודת כרמיה ( תכסיס אימפריאליסטי של Décret Crémieux - לאומני אלג ' יריה ראו גם ב ולימים ראשפירוד ולא השלימו עמו לעולם . פרחאת עבאס ] ממנהיגי הלאומיות האלג ' ירית העמיד בזמנו [ בעיר תוניס 1958 - הממשלה הזמנית של הרפובליקה האלג ' ירית שהוקמה בגלות ב דבר זה ידועכאחד מעמדות היסוד של המורדים . ו [ זפקודה ] את ביטולו של Caracas - ] בביקור [ ב הצרפתית בחזיון שווא של אמנציפציההחוויהאתליהדות זו ואין היא להוטה כלל להחליף הלקח של מצבם של יהודי מרוקו ותוניסיה העצמאיות לא הלך גם אלג ' ירית חדשה ומפוקפקת . הוא לאיבוד . אף אם אין יהודי אלג ' יריה מועמדים לעלייה לישראל , הרי סגירת שערי העלייה ל הפרספקטיבה של אפשרות המשך קיומםעבמרוקו והחנקת החיים היהודיים בה העיבו מאוד באלג ' יריה במקרה של ניצחון המורדים . בפאריס מפרט המשרד של L'Arche אל העיתון היהודי 1957 במרס 1 - מן הבמכתב אלג ' יר את רשימת סבלותיהם של היהודים בידי המורדים בתקופה זו : עירהמושל הכללי ב רשימה הכוללת מעשי רצח , סחיטה , שריפת בתי כנסיות , השמדת רכוש יהודי , חרם כלכלי על היהודים והעמדתם של היהודים כבני ערובה במקרה של הוצאתם להורג של מורדים נידונים . ( 3 מס ' פח סנבתעודה זו , ) בקונסטנטין עצמה הבעיה הייתה חמורה יותר : העדה היהודית בעיר זו חיה חיי מצור כשהיא מוקפת אוכלוסייה ערבית עוינת ומובדלת ממנה לא רק בגדרות של תיל , אלא גם בחומה לא היו מקרה בודד , לפני כן ולאחריהם נמשכה 1956 . 5 . 12 - מאורעות ה . של חרם כלכלי וחברתי שורה ארוכה של התנקשויות ומעשי רצח שתרמה לאווירה המחניקה ששררה בעיר זו מזה עשרות בשנים . . . . אליהםהמרד באלג ' יריה העמיד את היהודים בפני ההכרה לקבוע עמדה ברורה . התביעה מעצמם על מנת לזהות את באה בעיקר מצד המורדים , או מצד קומוניסטים יהודים שיזמו זאת המפלגה כקלף נוסף במעמדה בתנועת המרד . דרישותיהם של המורדים היו שונות ונעו בין תביעה לתמיכה או הזדהות מדינית לבין סחיטת כספים באיומים . משמעית . באלפיהם הם שירתו ונלחמו באומץ - תשובתם של היהודים לא הייתה מעולם דו ובנאמנות בצבא הצרפתי וביחידות המילואים שלו . רבים מהם נפלו בפעולות וכקורבנות

אדמוני, אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר