|
|
עמוד:378
378 מאמין כי אלג ' יריה צריכה להיות אלג ' ירית וזכאיתשהואלד " ר כהן תו של ' ליברלי ', משמע , התקשה להבין 1961 בנובמבר למרחבכתב העיתוןלעצמאית מצרפת . כהן , שהתראייןלממשלה . יממההעשירהמדוע עליו , כאזרח צרפתי ברוח פקודת כרמיה , להגר דווקא לישראל ולא לצרפת . זמן קצר לאחר מכן נרצח OASלע - , נורה כהן על ידי אנשי הובעקבותיואותו ראיוןלאחראחת - ראש הקהילה היהודית בסטיף שבמחוז קונסטנטין , דוד זרמאטי , שהיה אחד FLNיכרועמ - ידי ה פעמים רבות הביע זרמאטי את דעתו , כי היהודים אינם מוכרחיםהדין המצליחים באלג ' יריה . קיום כפול : של מוסלמים - הואיל והייתה אפשרות לדו , לעלות ארצה ולהותיר את רכושם מאחור 7 אל והגולה היהודית האלג ' ירית מזה . ואירופים באלג ' יריה מזה , ושל ישר ההסלמהיחד עם ' מנוצלים ' המוסלמיםלמאבק בין הקולוניאלייםההשילוב שלאולם את האשליות של ' אלג ' יריה צרפתית לנצח ' בקרב המתיישביםניפצו 1961 - בו 1960 ףסובעימות ב , ויש הטוענים שמייד עם 1956 - 1959 אמנם הכתובת הייתה על הקיר בשנים והיהודים . האירופים אלג ' יריה תזכה בעצמאותבמסגרתההפיכה - תום מלחמת העולם השנייה התפתחה מציאות בלתי . אבל רוב היהודים סברו כי צרפתעל חשבון זכויות היהודים , או באוטונומיה רחבה בחסות צרפת היא תמשיך לשלוט באלג ' יריה או בתסריט הפחות אידיאלי , אלג ' יריה תחולק . לא תאכזב אותם שבה יהפכו אף הם לאוכלוסייה , תחת שליטה צרפתית , והשנייה ; : אחת מוסלמיתישויותלשתי אף המלחמה האכזרית שנמשכה כמעט בלי הרף , לא סבלה אלג ' יריה מבחינה - על . חשובה ומועילה השקיעהכיוון שצרפתכלכלית . נהפוך הוא , דווקא בשנים ההן גברה מאוד הפעילות הכלכלית , על בתי עסקים יהודיים , לסירוגיןסכומים עצומים בהחזקת הצבא . למרות הטלת חרם מוסלמי נהנו מפריחה שהפחיתה את המוטיבציה לאחוז במקלהיהודים העירוניים שעסקו במסחר סבלו , ובכפרי לובה תוניסי םדרושלבה בעת שבכפרי הרי האטלס במרוקו , בפריפריה הנדודים . לאחר הנפט בתעשייתהועסקוהםשגשגו . היהודים מניוון כלכלי , אחיהם הכפריים באלג ' יריה 8 . האלג ' יריתבסהרהגדוליםמאגרי נפטגילויםצרפתהש ולמרות , ערכי תרבותהלצרפת ול נאמנות בשל היהודים גבלההלויאליותאבל בזמן ש מתוך חשש להתנכלות כלפיהם , ההנהגה היהודיתבקרב ולפעמים הליברלית ' הגישה הניטראלית ' – המאבק האלג ' ירימוללהפגין הבנה , לרבות יהודים קומוניסטים , מסוימיםגורמים ונכונות אצל ממשלה ' ההנהגה הרשמית ב 1958 עד . אם קיום - בכיוון ההפוך נגד אופציית הדוהצעדאלג ' יריה יהודי - קיום מוסלמי - הטיפה לדו , שישבה בתוניסיה , ( GPRA ) ' הזמנית של הרפובליקה האלג ' ירית ברעיון ההומוגניות הלאומית אשר תובילו גל דחלקםהמורדים לא היוו מקשה אחת . – באלג ' יריה ו ' הפייה נואר ' ) colons ( הקולונים – םהאירופימתיישביםהובסופו של דבר לדחיקת היהודים שתי שאלות מרכזיות . מציאות זו עונה עלתםולהגירלשולי החברה האלג ' ירית – ) pieds - noirs ( עוד טרם , ארצם שבה חיו שנים כה רבותממדוע הוטל על יהודי אלג ' יריה לצאתזה : במחקר שהצפוי להם על אףמיותפתאובמדוע באה עזיבתםכמו כן , ? במאה השביעיתהכיבוש המוסלמי ? לפני מועד יציאתםלא מעטותהיה ברור שנים - והצטרפו לשורות ה ( ultras - ה ) אירופים קיצונים ההזדהו עם הלא מעט צעירים יהודים למרות העוינות כלפי יהודים : ' קודםכיחרף האוריינטציה האנטישמית שלו . עמדתם OASהתייה . ( 1961 . 11 . 24 ) למרחבאמנון דרור , ' העולים מאלג ' יריה והנשארים בה ', 7
|
אדמוני, אריאל
|