הזדהות, מפגשי משמעת, קבוצת השווים ועבריינות נוער - נילי כהן רוכברגר

עמוד:218

218 של חיבה ותמיכה בהתנהגות הילד המרגיש מוגן אומפגשים אלה טעונים במטען רגשי ברור , ( . המטען הרגשי 2004 וה ברגש חזק של פחד ) שוהם , אדד ורהב , מלוּ הובטוח , או של ענישה . 1977 Lamb, ( לווה לאירועים מעניק להם עוצמה המגבירה את רישומם בזיכרון ) תהמ 1970, Hoffman, דיון מפורט בנושא של " מפגשי משמעת " הוצג על ידי מרטין הופמן ) Baumrind, 1966 ; Deckard & Dodge, 1997 ; Lamb, ( ומחברים שהלכו בעקבותיו ) 1975 ( טען כי " מפגשי 1975 Hoffman, ( . הופמן ) 1974 Ketterlinus & Fracasso, 1988 ; Maurer, . הופמןהמשמעת " הם גורם למידה שבו הילד רוכש משאבים פנימיים , כדי לשלוט בדחפים שלו ו הילד חשוף יכתיב את דפוסי ההתנהגות שלו . הוא הציג שלושילאסוג מפגש המשמעתהוסיף כי גישות מרכזיות להבנת המושג " מפגשי משמעת " : מושג זה כולל ענישה פיזית ואיומים מילוליים . : power assertion ( הפעלת כוח ) . 1 ההורים נותנים ביטוי מילולי או התנהגותי לכעס : ( love withdrawal מניעת אהבה ) . 2 הילד , כגון : הפניית הגב , התעלמות , חוסר תקשורתעשישלהם או לאי הסכמתם למ מילולית , הבעת חוסר אהבה , איום בנטישה . ההורים מנמקים מדוע הם מבקשים מן הילד לשנות את : ( induction מתן הסברים ) . 3 קלאסית לסוג זה של התנהגות הורים במפגשי משמעת היא הצבעה עלה התנהגותו . דוגמ . המטרה היא לשכנע של הילדתוצאות לא רצויות או מזיקות העלולות לנבוע מהתנהגותו את התנהגותו . – ולטובתו – את הילד לשנות בעצמו הדפוסים הראשונים של התנהגות ההורים שייכים למושג הכולל " הפעלת כוח " . הופמן שני ( הבחין בין שני סוגים אלה , אך שניהם מגלמים גישה של הטלת משמעת 1970 Hoffman, ) ההורים , שאפיונה המובהק הוא שליטה חיצונית בהתנהגותו . בגישות אלה של הטלת משמעת אינם סומכים על המשאבים הפנימיים של הילד , ואינם מספקים מידע הדרוש לו לפתח משאבים שה פיזית המונעת י או על ענ אצלוכאלה . בשתיהן סומכים ההורים על הפחד שהפעלת כוח תעורר ממנו בפועל לבצע את ההתנהגות . אמנם , בגישה השניה , של מניעת אהבה , לא נעשה שימוש בכוח פיזי , אבל מאחר ויש בה ביטוי לכעס ההורים , יש בה מן הענישה . ( אינה כוללת ענישה . מטרתה induction לעומת שתי הגישות הראשונות , גישת מתן הסברים ) העיקרית , כאמור , היא לשכנע את הילד לשנות את התנהגותו על פי החלטתו הוא . לפיכך , לדעת ילד לקשור בין הבנתו הקוגניטיבית את דרישת ההורים , להופמן ואחרים , יש בגישה זו כדי לסייע הבנת המציאות הסובבת אותו , ולהפעלת שליטה עצמית בהתאם . שםלבין משאביו הפנימיים ל

אדמוני, אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר