|
|
עמוד:217
217 רוכש הילד , " הפנמה " התהליך הנפשי המורכב , המכונההילד התואמות תכונות אלה . באמצעות במודע , תכונות , אפיונים , ערכים , אידיאלים , תפקידים בחיים ומצפון כפי שתפס אותם אצל הוריו ושלא במודע . במשך תהליך ההזדהות , הילד לומד בהדרגה לייצג חלקים של עולמו החיצוני ר שההזדהות היא בו זמנית התהליךר הפנימי . לאור זאת , מתב מו ) ההורים במקרה זה ( בתוך עול ( . 2024 Frankel, ) ך זהשל תהלישל קליטה והפנמה וגם התוצר תהליך ההזדהות עשוי להימשך לאורך כל החיים ואינו נעצר בשלב של יישוב התסביך ( . לפיכך , יש מקום 1963 Sandler, Holder & Meers, האדיפאלי , כפי שסברו תאורטיקנים בעבר ) להתייחס למושג ההזדהות גם כשמדובר באופי הקשרים בין בני הנוער לבין בני גילם , בתפקידם של קשרים אלה בעיצוב ההזדהות של הנוער , ובהשפעת הזדהות זו על התנהגותם , כולל התנהגות ויכולתו " אני " עבריינית . נראה כי ההזדהות היא אחד האמצעים העיקריים של התפתחות ה להטמיע גילויים שונים של העולם החיצוני בתוך עולמו הפנימי , ובכלל זה תכונותיהן של דמויות ( . 1970 Hoffman, 1970 ; Meissner, או מודלים בסביבתו ) מחקרים בנושא ההזדהות מעלה כי מידת ההזדהות החיובית של בני נוער עםהסיכום הוריהם , ובעיקר הזדהות של הנער עם אביו , מנבאת הסתגלות אישית וחברתית תקינה . נערים כן על מעניקה חיבה ואהבה , וושדיווחו על רמה גבוהה של תפיסת האב כדמות המספקת צרכים גילו מידה רבה יותר של התנהגות חיובית – תפיסת הקשר עם שני ההורים כמאופיין בחיבה וחום שדיווחי 1969 Hirschi, ( חוקרים ) וסיקה , ( 1970 Hoffman, ההזדהות ) תיבחברה . על יסוד תיאורי Simons, : גם ו ) רא בני הנוער על יחס חיובי להוריהם ולדעותיהם מעיד על הזדהות חיובית עמם לעומת זאת , דיווחי בני נוער על יחס אלים ותוקפנות ( . 1991 Whitbeck, Conger & Conger, פיזית כלפיהם מצד ההורים עולים בקנה אחד עם התנהגות כללית אלימה יותר של הילדים בגיל ( . 1963 Bandura & Huston, 1961 ; Hoffman, 1970 ; Lefkowitz, Walder & Eron, הנעורים ) חוקרים שאלימות ההורים כלפי בני נוער עשויה להשפיע על בני הנוער להזדהות עםהסיקומכך התנהגות אלימה . מפגשי משמעת מתייחס לדינמיקה המתרחשת בשעה שהורים ( discipline encounters המונח " מפגשי משמעת " ) חלקתופסים " מפגשי משמעת " , מבקשים לשנות התנהגות בלתי רצויה של הילד . לדעת חוקרים בעלי השפעה רבה עלהםםמפגשיה של ההזדהות . הי ניכר , אם כי לא בלעדי , בקביעת אופי ביתר בהירות בזיכרונם בהשוואה לאירועים אחרים . נראה כי חרטים התנהגות הילדים , ונ
|
אדמוני, אריאל
|