|
|
עמוד:364
364 , בה מופיעה 12 בתמונה ש , אין לנו כל הסבר לדוגמהעילבאו לולעומת כל הדוגמות המודפסות שה כתובה מודפסת מחתונה שנערכה בקייב שבאוקראינה בשנת תשמ " א . התאריך כפי שמודפס בטופס ", והמילוי הידני הוא רק " אחד וארבעים " . אם כך עלינו - - - - הוא " שנת חמשת אלפים ושבע מאות להסכים שטופס זה הודפס אחרי שנת ת " ש . במקרה זה נשים לב גם לכך שאין חתימות עדים על אבל כחיקוי מוצלח לאותיות , ל להעלות השערה שמילת " שבע " נוספה גם היא בכתב ידהכתובה . נוכ צורת הגופן והניקוד מזכירים אך סיוע מסוים קיים בעובדה ש , השערה זוהדפוס . אין בידינו לאשש שגיאת הניקוד במילת " בתולתא " בשורה השלישית . בכלל זה , ו 9 בתמונה ו 6 בתמונה שאת הכתובות תחת השלטון הסובייטי באוקראינהייתכן וכהשערה אחרת , שגם אותה אין בידינו לאשש , נציע ש , כיוון מסתברתפחותרחוקה ואחרונה זוכי השערה . יש להודותפעל בית דפוס עברי מחתרתי הוברח לאוקראינה ממקום אחר . הטופסשקיימת אפשרות ש כתובות מהרפובליקות המוסלמיות איסור זה נאכף ךא . להלכה , גם ברפובליקות המוסלמיות בברית המועצות נאסר הפולחן הדתי ם המשיך להתקייםאלעומת האכיפה שהתקיימה ברפובליקות הנוצריות . האסלבאופן פחות הדוק בגלוי , ולפיכך יהודי הרפובליקות המוסלמיות נהנו מחופש דת באופן יחסי . חיי הדת היהודיים . ) ברנובר , תש " מ ( המשיכו כדרכם , וגם טקסי הנישואין נערכו בגלוי לו הודפסו בבתיאכתובותחלק מדבר זה בא לידי ביטוי בצורת הכתובות שהגיעו לידינו . נכתבו בכתיבת יד מסוגננת . הכתיבה הידנית מכילה עיטורים מסביב , חלקהדפוס המקומיים , ו עיטורים צבעוניים . בדרך כלל , בראש הכתובה מופיעים פסוקי ברכה ופיוט קצר לכבודאףלעיתים 1981 : קייב , אוקראינה . תשמ " א , 12 תמונה
|
אדמוני, אריאל
|