|
|
עמוד:59
59 והוא החל לחקור ולדרוש בעניינם , אסף כל פיסת מידע הקשורה לעדה ואף למד לוצאטו הצעיר 184 5 שנת בתחילת אנטואן ד ' אבדיבין השאר התגלגלה לידיו כתבה מאתשפות חבשיות לצורך כך . אשר פורסמה בכמה כתבי עת בצרפת , ובה תיאורים על יהודי אתיופיה . הידיעות שפכו אור חדש חייהםאת לראשונה , בתמציתיות רבה , ומפתיע על קהילת ביתא ישראל ומנהגיהם . הידיעות תיארו אמונות , תפילות , טהרה , חגים , צומות , מילה , כתביבהיבטים שונים ובהם ומנהגיהם המיוחדים אותןשעשרה שאלות - גר לוצאטו לד ' אבדי שתים - שלח אוהבזאתהקודש שבידם ועוד . בעקבות מנהיגם של ביתא ישראל , שהוזכר בכתבה . זמן רב , אבא יצחקהכוהן הגדול 20 נזיר , ל להפנות קשיב , לאחר שכבר התייאש 1851 עד שבשנת , גר - חלף וגלגולים רבים עברו על שאלותיו של אוהב ממבוקשו , הופתע לגלות את תשובות אבא יצחק לשאלותיו בכתבה גדולה שפרסם ד ' אבדי בכתב זגה – של אבא יצחקהמובחרלמעשה , השיב על השאלות תלמידו 21 . Archives Israelites העת 22 אמלק , ואבא יצחק אישר את תשובותיו ולעתים אף הוסיף פרטים להבהרה . גר לוצאטו בנושא הנישואין , התייחס אבא יצחק לנושא - בתשובה לשאלתו של אוהב הייבום : Nous ne permettons pas au beau - frère d’épouser sa belle - sœur parce qu’il tomberait dans le péché en touchant le bien de son frère . En règle, si le mari est mort sans enfants, le frère du défunt devrait obtenir un seul enfant de la veuve, mais on serait trop porté à outrepasser en continuant la cohabitation . D’ailleurs nous n’avons point de patrimoine, et la règle est ainsi inutile . 23 תרגום : אנחנו לא מרשים לגיס להתחתן עם הגיסה כי הוא יכול ליפול בחטא של לנגוע האח של הנפטר צריך לקבל , אם הבעל נפטר בלי ילדים , אח . לפי החוקטובין של הב 24 אחד בודד רק ילד יתר על כן לחיות ביחד . נוטה לעבור ולהמשיךאבל , מהאלמנה . חסר תועלתוכך החוקנחלות , אין לנו זהו התיעוד המפורט ביותר בכתב לדין הייבום בביתא ישראל . תיעוד זה כולל דין אחד ושלושה נימוקים , המחייבים בחינה מעמיקה . חוקרים . לנזיר כבוד כינוי הוא . ' אבא ' לישראלעלייתםועד 15 – ה מהמאה החל התקיים ישראל בביתאהנזירותמוסד 20 רוחניתהנהגה בנזירים ראו ישראל ביתא . האתיופית הכנסייהשל השפעה ישראל לביתא הנזירות בחדירת רואים רבים מזקני רבים , כיום . הנזירים אחד אצל שנים מספרבמשךללמוד היא קס של למעמדלהגיעהמקובלתהדרך . עליונה ; 18 – 15 ' עמ , הפלשיםספר , אשכולי : ראולהרחבה . לעדה רע סימןבכךורואים הנזירות מוסדאובדן את מְבַכִּ ים העדה , ' ברכת הכוהן בנוסח אבא צברה ', ; יצחק גרינפלד 44 ' עמ , ישראלקהילות , סלמון : בתוך ', יהודים , ' נזירים דור בן שושנה ; xxv - xxvi ; לסלאו , אנתולוגיה פלשית , עמ ' 283 – 282 ' עמ , הפלשים אל ; הלוי , מסע 153 – 137 , טז ) תשס " א ( , עמ ' תעודה London 1869, pp . The Falashas ( Jews ) of Abyssinia Johann Martin Flad, , ; 329 – 328 ' עמסלמון , אתיופיה , 34 - 35 . Antoine D'Abbadie, 'Réponses des Falashas dits juifs d Abyssinie aux questions faites par M ראו : 21 , תשובות ( . ד ' אבדי ) להלן : pp . 179 1852 ) - Archives Israelites XII ( 1851 Luzzato', , - 234 ; 185 - 259 ; 240 - 269 . 116 – 109 ' עמ , כוש לנהרי מעבר , ולדמן : בהרחבהראוהכתבותופרסוםהמכתביםחלופתלהשתלשלות 22 . 260 ד ' אבדי , תשובות , עמ ' 23 . במקורההדגשה 24
|
אדמוני, אריאל
|