|
|
עמוד:212
212 לשימור או להשתנות , ואף בהבניית משמעות האובדן עצמו . – בהבניית סוג ההורות לאחר האובדן משפיע אף הוא על הבנייתכך גם ארכיטיפ הגבורה בהיסטוריה היהודית הקרובה והרחוקה . ( 2024 Weinberger & Possick, ) המתמשמעות המוות של הילד מסלולי להתמודדות עם השכול של רובין - החידוש התיאורטי הראשון מתייחס למודל הדו ( . על פי מודל זה שני מסלולי ההתמודדות עם השכול הינם נפרדים , אם כי יש ביניהם 1999 Rubin, ) היבט של מן השמשמעותה התנהגות הורית - זיקה . המחקר הנוכחי מחדש כי הבניית ההורות תלויה - נמצאת במסלול התפקוד של המודלהיבטים נוספים וכללים , תפקוד , תקשורת וערכים , הבניית שהוא נושא הבניית הזיכרון של הילד המת , הנמצא במסלול השני בבאופן ברור ובלתי נפרד טראומטי , ההקשר עם הנפטר . ההסבר הניתן לחידוש זה הוא בכך שמוות של ילד / ילדה הוא מוות כ שהוא אינו נכלל – ( 2018 Haylett & Tilley, קשה להתמודדות , בעל השלכות מרחיקות לכת ) הכ מסלולי . - בקטגוריות הרגילות של אובדן , לגביהן חל המודל הדו מרזל , - החידוש התיאורטי השני ממוקד בשיטת הניתוח של ששת מנגנוני הבחירה ) ספקטור ( , בזיהוי מנגנון נוסף הקיים בזהות הסיפורית . חידוש זה קשור לתהליך שעוברים ההורים 2010 מצביע על תובנות חדשות שהם מגיעים אליהן תוך כדי סיפור , ואהו , השכולים תוך כדי הריאיון בהקשר להתנהלותם מאז האובדן , למשמעות השכול ולזיכרון הילד המת . השיתוף בנושא חווייתי - הורים השכולים צורך בהבניה נוספת הקשה , המערער את הזהות ההורית , יצר אצלהכ שהתבצעה תוך כדי הריאיון . הטרנספורמציה מסייעת להורים לשבץ את סיפורי - " טרנספורמציה " עד להגעה לתחושת קוהרנטיות שמובילה אותם ללא דיסוננסהילד המת בתוך סיפורי הורותם , למסר מרכזי מאוזן יותר . ( , 1984 Belskey, חידוש אחרון במחקר הנוכחי נמצא בהקשר של מודל ההורות של בלסקי ) המדבר על אופיו של הילד כגורם המשפיע על ההורות המתפתחת אצל ההורה . במחקר זה נמצא אופיו של הילד החי , גם אופיו הייחודי של הילד המת משפיע על הדרך בה יבנה ההורהלעכי נוסף הסמוי והגלוימסרה – אם הילד המת היה מצטיין בתחום מסויםה , לדוגמ את הורותו במשפחה . ונצח זכרו של הבן וכך י , בהישגיו על הבן המת כל לעלותויחיו לא של ההורה הוא שאף אחד מאֶ . המת בפנתיאון המשפחתי והארצי
|
אדמוני, אריאל
|