חווית ההורות לאחר אובדן ילד בפיגוע או במלחמה לילדים האחרים שבבית - אביבה וינברגר

עמוד:210

210 תוּמכך , תוך בלימת תהליך ההשתנ ו חלק אחר נמנע . לעומת זאת , הוריתהאו בכללי התנהלות הנדרש להבניה זו . זו מובילה אותנו לממצא מרכזי ביותר של המחקר : התלות בין ציר השתנות / שימורתופעה דפוסים : חמישההורי לבין ציר הבניית זיכרון הילד המת בחיי המשפחה . לתלות זו נמצאו יוצאים מנקודת מוצא של ציר שימור / השתנות ההורות : דפוסים שני המוביל להיעדר הבניית זיכרון המת בחיי המשפחה . , הקודמת לאובדןשימור ההורות . 1 המובילה להבניה מתוכננת של זיכרון המת במשפחה . , השתנות ההורות . 2 ית זיכרון הילד המתיית / אי הבנ ייוצאים מנקודת מוצא של ציר הבנ האחריםדפוסיםשלושת ה במשפחה : על הבניית זיכרון המת במשפחה , המתבצעת באמצעות השתנות הורית . דגשמתן . 1 הגוררת השתנות גמישה בהורות . , . הבניה גמישה של זיכרון הילד המת 2 מקום הילד המת במשפחה , המתבצעת באמצעות שימור של שימורבעיקרהבנייה ו . 3 . הקודמת לאובדן ההתנהלות ההורית לאומי והשפעתו על הממצאים - התרבותיההקשר לאומי בו נערך המחקר , כגורם - נושא חשוב נוסף שעלה מן הממצאים הוא ההֶקשר התרבותי המסביר את סוגיית שימור ההתנהלות ההורית . מן הממצאים עולה כי הורים רבים מתאמצים . ברקע המסרים מהתנהגות מכונסת ובלתי מתפקדתלשמר את התנהלותם מתוך הרצון להימנע מלחמת יוםבייחוד , ראיונות תיאורי משפחות שבעקבות מלחמות ישראלהללו מוזכרים בַּ הסתגרו בבתיהם . והפסיקו לבוא בקהל , הפסיקו לצחוקחוו שינוי , ואף התפרקות : הכיפורים , ( , עיצבה את גישתם של חלק 2006 Lebel, נראה כי דמות ההורה השכול ממודל השכול ההגמוני ) מההורים לסוגיית שימור / השתנות ההורות . לאומי להתמודד עם היגון הכרוך - התרבותי ההֶקשר מהמרואיינים מסייעאחרלחלק קשר המוות בנסיבות לאומיות מביא עימו . הורים אלו הציגוהֶבאובדן , על רקע הכבוד וההערכה ש ת ההרוגים היהודיים בכל הדורות , או כמוות המכבד את בנם רשראת מות בנם / בתם כחלק מש ת השכול בחברהי בכניסה לפנתיאון הגבורה של מדינת ישראל ולגג הפירמידה של היררכי

אדמוני, אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר