|
|
עמוד:209
209 ופרשנותממצאים מרכזיים אחרל שני צירים מרכזיים המעסיקים את ההורים בהורותם , כאמור , מסיכום הממצאים עלו : האובדן . בקוטב אחד של הצירהציר הראשון מציג את סוגיית השימור מול ההשתנות ההורית נמצאים הורים שבחרו לשמר את הורותם הקודמת ובקוטב השני מצויים ההורים שמעידים על השתנות הורותם מאז האובדן . רוב ההורים ששימרו את התנהלותם הקודמת בחרו בכך באופן אקטיבי , בדרך כלל מתוך החשש שהשתנות בהורות הינה תהליך שלילי שמשמעותו חולשה וחוסר אלו , נמצאו הוריםלעתפקוד הורי . הורים אחרים אפשרו לתהליכי ההשתנות לחול עליהם . נוסף השתנות חלקית . ושמשמעות , מיקוםגם במרכז הרצף או בקרבה יחסית לקוטב זה או אחר של הציר . ילד המת בביתםל בנות זיכרון בנות או לא להַהציר השני עוסק באופן בו בחרו ההורים להַ זיכרוןגם לציר זה שני קטבים והנרטיבים ממוקמים במקומות שונים ברצף על ציר זה . הבניית : ההוריםהתגלתה כנושא מורכב ביותר הקשור לכמה דילמות המעסיקות אתהילד המת עומס הרגשי שהםהיבט הת ההבדל בין הורים לילדים ביהראשונה עוסקת בסוגיהדילמה אופףרבים הציגו את העומס הרגשי שהוריםחשים בקשר לאובדן ובשאלת השיתוף הרגשי בכך . קשור למותקושי בחייהםשלא כל כנגדם םטועניבעוד ילדיהםקשייהם לאובדן , ו את וייחסאותם מול רכי הילדים החיים , ודילמה נוספת קשורה לשאלת הבחירה ההורית בצ . האח ) או האחות ( התמקדות בענייני ההנצחה של הילד המת . לסוגיה זו השלכות על הילדים , על מוכנותם להתגמש ת בין הרצון להנכיח את אחיהם המת בבית . דילמה אחרת ממוקדת בשונוּ בשםולוותר על צורכיהם זו מתגלה כגורם שעלול להיותתוּ . שונ ואופיוההורים לגבי סגנון הבניית זיכרון הילד המת בהתנהלות ההורית ואף להביא לידי נתק ביןתוּ קונפליקטואלי כל כך , עד שהוא מאיים על השותפ לעסוק בהבניית ובנכונותם רצונם ן הילדים ביההורים . לבסוף נוכחת הדילמה המושפעת מהבדלים ב להגיביםאת ההוריםמאתגרהבדלים אלו בין הילדים . זיכרון האח המת אל תוך חייהם סביב הסוגיה . ה שנוצר דיפרנציאליות , בביתםלפסיפס האנושידיפרנציאליותבהתייחסויות מצריכה שינויים במערך המשפחתי , בכללי בהבניית זיכרון הילד המתמורכבותה נמצא כי והמשפחה ובתפקידיה ולעיתים אף בתפיסות העולם והערכים . התוצאה היא שחלק מההורים בחר בתפיסות עולם וערכים – להבנות את זיכרון המת בבית למרות הכל , תוך אימוץ שינויים בהורות
|
אדמוני, אריאל
|