|
|
עמוד:347
347 בממוצע שבועיים , הרוב שירתו בתורםהיו עשרים וארבע משמרות של כוהנים שהתחלפו כל הזמן . התיירים , הייתהוהתחלופה הזו של האנשים , המבקרים 4 קבועים . הנים וכמה כ , אולי , היוו בשנה , העצביםטבורזה היה שהיה מעל ומעבר לסמל . חיונית ומדהימה . אלו נתנו לבית המקדש את כוחו טול ממנה את בית המקדש וספיחיו ונותרת עם גוף ללא לב . היהודית באותה תקופה . ההוויה של . בדיוק כדי לפגוע במרכז היהודי , ולמנוע ולהורסזו בדיוק הייתה הסיבה שהרומאים ביקשו התאוששות ומאבק מחודש . שסירבו לאכול בשר ולשתות יין מתוך אבל עלמהיהודיםכשבית המקדש נחרב , היו תחושה של קץ העולם . והייתה תחושה של משבר דתי ולאומי שאיש לא שיער את סופ 5 החורבן . 6 על ידי חלק מהקהילה היהודית . זה בוודאי היה סוף העולם כפי שהם הכירו אותו . שנתפסה כך שמונים - בשבעיםוהפכה את הקערה על פיה . םאותו שבר קמה קבוצת אישים יהודימאבל בדיוק לספירה ( ומספר שנים 132 כוכבא ) - לספירה ( ועד מרד בר 70 ) שנת שני השנה שבין חורבן הבית ה הדמוקרטיזציה של " הה שניתן לכנות אחריו , חלה המהפכה הגדולה ביותר בהלכה היהודית , מהפכ אחריה , אך ההתפתחות בזמן זה שורשיה צמחו קודם לתקופה זו והיא המשיכה גם קצת . " ההלכה מאזתמהפכה זו שינתה לחלוטין את פני היהדות והשפעותיה נמשכו . הייתה המשמעותית ביותר כל לחזות בוודאות . ואת תוצאותיה הסופיות אין מי שי . ועד היום עקרונות ' המהפכה ההלכתית ' : לזמנם ומקומםהמהפכה חרטה על דגלה מספר עקרונות חדשניים אלא על ידי החלטת רובתיקבע על פי המסורת שעברה מאב לבן ומרב לתלמיד , ההלכה xאל הציבור שיכול לשנותה , והחלטת הרוב תחייב . כל אחד יוכל להתמודד על המנהיגות ההלכתית מבלי קשר למוצאו המשפחתי xתמרו הכנסותיו , רק כישוריו וקבלתו על ידי הציבור יקבעו ותו לא . ההלכה תפורסם ברבים וכל מי שרוצה ללמוד ילמד , וכל המרבה הרי זה משובח . x זניחת המסורת לעומת החלטת הציבור : העיקרון הראשון אפשרות לרוב הציבור להכריע הלכתית . מדובר בחידושהחשוב ביותר , הוא מתן העיקרוןאולי נתפסהמהותי שכן הרעיון השולט היה כי האמת ניתנה לאבותינו , ואנו צריכים רק לשמרה . המסורת מדגישים שוב ושוב כי תורותיהם , שרובם נדחו מהקאנון היהודי , כחשובה מכל . הספרים החיצוניים 7 מבוססים על ידע קדמוני שניתן מהבורא עצמו . . 580 – 569 , טוריםח " לתשמוסד ביאליק , ה ", אנציקלופדיה מקראיתמשמרות כהונה ולוייה , שמר ראו : י ' ליוור , " מ 4 מסכת בבא בתרא דף ס ' עמוד א ' . תלמוד בבלי 5 - שטרן ) עורך ( , התקופה הרומית ' ( . בתוך : מת הנוצריםלספיר 135 - 70 ) מרד בן כוסבה עד מחורבן הבית , הר " דמ 6 עמ ' 1984, צבי - יד יצחק בן , לספירה ( 135 – לפני הספירה 63 יזנטית : שלטון רומי מהכיבוש ועד מלחמת בן כוסבה ) ב . 286 - 288 . 9 עמ ' , מוסד ביאליק תשכ " ח , ליכט ) עורך ( , ספר חזון עזרא ' וראו בדומה אצל : י 7
|
אדמוני, אריאל
|