|
|
עמוד:36
36 שהמזמור התחבר לרגל אירוע נקודתי , ולומרבחיבור כל הקריאות אבקש להציע סיכום אישי טקס ההכתרה כנראה נאמר מדי פעם כחלק מטקס , ר כךבימי דוד או בימי שלמה , אך אח כנראה לאחר ביטול . במקביל , ואולי ( יום השנה לעלייתו למלוכהבמבית דוד ) ושמאשל כל מלך 58 לעתיד לבוא . ש משיחי אל החזון ההציורים הנפלאים של המזמורשויכוהעצמאות המדינית , ירוש ההיסטורי , דווקא בפ ק בתוקף להחזי יהודים העדיפונסיבות שבהן היו במהלך הדורות במכוון בראשמזמור מוצבה . משיחםובלבד שלא יהיה לנוצרים במה להיאחז כבסיס לאמונתם ב בביאתאמונה בגאולה העתידה לבוא וב של מסר חשוהספרכדי להשמיע מתחילתתהליםספר מצטרף לקודמו , מזמור ב ' כש לפני ה ' . עם ישראלמעמדו המיוחד של רמיזה ליחד עםמשיח , ה הבודדצדיקהצלחת הבתעוסק תמונה ה , קודמושלהפרטיתשלים את התמונהמהואמזמור א ', – הכללמבט אל באמצעות ת התמונה משלים א מזמורנו 59 ובאובדן הרשעים . המחובר אל התורה , להילחם הנאספים כשהוא ניצב מול אויביוהיושב בציון , בראשות המלך מבית דודעם ישראלאל דבקות – את הצד השני של המטבעו . לצד תיאור הדבקות ב ) תורת ( ה ' במזמור א ', מזמורנו מציגב . מלך ישראלכלפי ואובדנם של האויבים , אם לא יתנהלו כראויהמלך הגנתו על , במלךה ' להערכה שונה , שלפיה ההיבט המשיחי היה במזמור מלכתחילה , כברכה שהמלך האקטואלי יזכה למעמד שכזה , 58 י " מ גרינץ ", בתוך : כי ילד ילד לנו , בן נתן לנו ) ישעיהו ט ', ה ( : עיונים באסכטולוגיה של ישעיהוראו : ב ' אופנהיימר , " ; ע ' פריש , " על ארבעה מקומות של ברכה למלוכה 126 – 125 עמ ' ירושלים תשכ " ה , ספר סגל , וי ' ליוור ) עורכים ( , ) בעקבות פירוש מלבי " ם לישעיה י " א , א ( . 580 – 579 ) תשל " א ( , עמ ' טזולמשיחיות ", בית מקרא ( , עמ ' י . 23 השוו : חכם ) לעיל , הערה 59
|
אדמוני, אריאל
|