|
|
עמוד:33
33 חדא פרשה היא , דאמר רבי שמואל בר " למה רגשו גוים " ו " אשרי האיש " אלא שמע מינה : וסיים בה " אשרי " כל פרשה שהיתה חביבה על דוד פתח בה ב נחמני אמר רבי יוחנן : דכתיב , וסיים באשרי [ א ', אתהלים ] " אשרי האיש " דכתיב , פתח באשרי : " אשרי " ב 43 . [ יבב ', שם ] " אשרי כל חוסי בו " או שיש , אך במקרה הוצבו בוהאם , הספרבראשמזמורים אלהשל שני משמעות הצבתםמה ? לא מעט מפרשים וחוקרים דמה לספרכהקיםמשמשוהם , בחירה בהם במיקום זהמשמעות ל האמונה מלמד את ' זמור אמ , מ " צ סגללדברי מה , וגכך , לד 44 מודרניים מייחסים לכך משמעות . מד כאן כעין נראה שהמזמור העֹסף . . . לכן , " שעליה מיוסדת כל תורת המזמורים שבאֹבשכר ועונש כום של הלקח היוצא מהמזמורים הבאים " . לגבי מזמור ב ' הוא קובע , סף וכעין סִ מבוא לכל האֹ שמלכתחילה המזמור יכול היה להתאים רק לשלמה , אך במשך הדורות החלו לפרש אותו על מוסע 45 " . האמונה בביאת המשיחהמשיח , ומסיבה זו העמידו אותו בראש הספר " כדי לחזק את מסביר , שכיוון שספר תהלים הוא ספרו של דוד המלך , הוצבו בראשו שני המזמורים הללו : חכם לכאורהאשר על אף היותו מור א ', קודם לו מז . ית דוד של מלכי בהזכויותמזמור ב ' מציג את אותו שיזכור , ומזהירחובותיומציג את . מזמור זה מכוון לכל אדם , הריהו רומז במיוחד אל המלך : דרישה מן המלך ( . אזהרה זו מתייחסת לא ', ב ) " ובתורתו יהגה יומם ולילה " : לשמור את התורה 46 ( . דברים י " ז , יט ) עמו וקרא בו כל ימי חייו "" והיתה זוכה לתהודה רבה התיאוריה של ג ' ראלד 20 - מראשית שנות השמונים של המאה ה . תהליםעדויות לפעילות עריכתית מובהקת בספרהיא ה זו התיאורי נקודת המוצא של 47 וילסון . כאשר בסיום כל ספר מופיעה , לחמישה ספריםהספרחלוקתבאמצעותניכרתעריכהה הספרים : מזמור ב ' מאלף הדבר שמזמורי מלך ניצבים בגבולות . ( שבח לאלפסוקידוקסולוגיה ) = יש את השלישי . חותםפותח את הספר הראשון , מזמור ע " ב חותם את הספר השני ומזמור פ " ט העם , בשני הספרים הראשונים של תהלים , בשלב הראשון . כאן מעין סיפור על תולדות עם ישראל וזהו , ומלכות בית דוד נופלת , בשלב השני מתרחש חורבן ירושלים ; בהנהגת מלכות דוד ושלמה חי ם את הספרבמזמור המסיי , לדבריו , כפי שהוא ניכר , דודבית שלונה של מלכותיבעצם סיפור כ ', נושאמלכות ה – שתבוא במקום מלכות בית דודחלופהבהמשך מוצגת ה . ט " מור פהשלישי , מז מסגרתעל גם הצביע צד המסגרת המלכותית וילסוןהמקבל תנופה בספרים הרביעי והחמישי . ל אלה הם המזמורים הראשונים של , ע " ג , צ ', ק " ז וקמ " ה . מזמורים א ' הצמודה לה : החוכמתית ) אחרי קמ " ההראשון , השלישי , הרביעי והחמישי וכן המזמור האחרון של הספר החמישיהספרים גוברת על המסגרת המלכותיתכמתיתומסגרת הח ה ( . ק " ן – באה סדרת מזמורי " הללויה ", קמ " ו הישען היא מלכות שמיים . שהמלכות האמיתית שעליה צריך לומלמדת 1 as a - W . H . Brownlee, "Psalms 2 שני המזמורים כמזמור אחד ראו לדוגמה : להערכתי ע " א . – ברכות ט ע " ב 43 . 336 – 321 . Coronation Liturgy", Biblica 52, 3 ( 1971 ) , pp J . T . Willis "Psalm 1 : An Entity", ZAW 91, 3 ( 1979 ) , pp . 381 – 401 . לדעה המנוגדת ראו לדוגמה : . Sheffield 2012 2 : Gateway to the Psalter - Psalms 1 R . L . Cole, , : ספר שלם המוקדש לנושא וראו 44 D . Willgren, "Why Psalms 1 - 2 Are Not to Be Considered a Preface to the »Book« of לדעה מנוגדת ראו : . 397 – 384 . Psalms", ZAW 130, 3 ( 2018 ) , pp ם . ש , ( 14 סגל ) לעיל , הערה 45 . בסיכומו 2 , עמ ' , פרשת אחרי ( תשל " ו ) , הע ' חכם , גליונות לעיון בפרשת השבוע וגליונות לעיון בפרקי היום בתנ " ך 46 הצגת ההבטחות הוא המוצג למיקומו של מזמורנו בראש הספרהטעם השני מקרא " בפירושו בסדרת " דעתב ' למזמור אין הוא מקשר את הדברים למזמור א ' ; ראו : חכם שם אך לבית דוד לאור העובדה ש " תהלים הם מזמורי דוד ", ( , א , עמ ' י . 23 ) לעיל , הערה . Chico, CA 1985 The Editing ofthe Hebrew Psalter G . H . Wilson, , ראו : 47
|
אדמוני, אריאל
|