|
|
עמוד:472
472 טעותהייתהתשמש כדוגמה מתאימה . כפי שהצבעתי קודם , תמיכתו ומעורבותו של היידגר בנאצים ורשע . אחרי המלחמה , היה עליו להודות באשמתו ולהוקיע את מעשיו הקודמים . במקום זאת , ניתן להתרשם מתגובותיו החמקניות והקלושות של היידגר למאשימיו , שהוא חשב בדקדקנות רבה מדי על האופן שבו יצדיק את המעורבות הנאצית שלו ואת המאורעות המרושעים בהם היה מעורב בעבר . תה פחדנית וכי ביחס לעברו הנאצי , היידגר סירב לקפוץ לתוךיראה שחלק נכבד מחשיבתו על כך הי נ קיום חדש או התחלה חדשה . והמונולוג של המלט מראים שגדולתה של השירה ושל הדרמההטפן גאורגשהשיר של , השירה והדרמה השירית יכולות לתאר קפיצה שלראשיתהשירית , ביחס לאמת , יש בה שני פנים . ת החדשות שנתגלו . קפיצהאדם לתוך אופן קיום חדש , שבו הוא או היא חיים בהתאמה לאמיתוֹ , שירה יכולה להציג אמת בסיסית . והיא אף יכולה להציג אמתעל כךכזאת היא התחלה . נוסף מן המונולוג של המלט אני יכול , בסיסית זו לקורא כגילוי וכקריאה לחיות בהתאמה לאמת זו . כך הם שלושה רבעים של פחדנות . , ללמוד שחשיבה מדויקת מדי על מאורעות שדורשים פעולה בחיי תחלה בכך שהיא מגלה לי שגיאות רבות שעשיתי . הבנה של אמת זאת יכולה להיות ה ", שעליוהשכירדוגמה נוספת לגדולה הכפולה של שירה היא שירו של רוברט פרוסט , " מות דנתי בקיצור בפרק ארבע . בשיר , וורן ומרי קופצים לתוך ידיעה חדשה של מהות הבית , ואחריותם בית . הקפיצה מתרחשת כשהם עומדים מול אדם שאין לו בית אחר מלבדספק כאנשים שיכולים ל ביתם . הקפיצה שלהם עולה תוך כדי דיאלוג , תוך כדי חשיבה , והיא מתאימה להגדרות של בית שהם מציעים . המשמעות של ביתם כבית בשביל סילס והחשיבות של בית עבור כל אדם מחייבת את וורן תאר את החלטתם לאפשר לסילס להישאר בביתם ובכך מתרחשתומרי לחיות קצת אחרת . השיר מ הקפיצה . ת מרכזיות עבור הקורא ביחס לשקיעת , גם מכונן ומבסס אמיתוֹהשכירמותאבל השיר , ת אלותפקידו של הבית בחברה הקפיטליסטית בת זמננו . כמה מן ההשתמעויות החיות של אמיתוֹ ת כאלועבור הקיום האנושי נחשפות דרך בקשתו של סילס , שהוא חסר בית . עלייתן של אמיתוֹ והלמידה שלהן על ידי וורן ומרי , וגם על ידי הקורא או המקשיב לשיר , נעשית ללא תיווך ; אין היא מסירותתוצאה של ניתוח ההתפתחויות הכלכליות של המאה העשרים על ידי פרוסט , או תיאור ה של תאגידים קפיטליסטים לתאוות בצע בוטה , שיוצרת את חסרי הבית . האמת מתבססת על וורן לש ומותש , כשהואומרי , המבינים בבהירות את המצב ואת האחריות שלהם עכשיו כשסילס חזר , ח מפציר בדיבור לא ממוקד ורומז שביתם והחווה הם ביתו . ת שנחשפות יכולות להיות בעלות השלכות רחבותבשביל אדם שקורא את השיר , האמיתוֹ יותר . בשבילי , השיר מייצג פרספקטיבה נוספת על האמת שהקפיטליסט המתבסס על תאוות בצע , שבר את המבנה שהיה מקובל בעבר של בית ובכך תרם להפצת , הצלחה פרטית וצריכה משתוללת הסבל , הניכור והעוני . אמת עקרונית ששירו של פרוסט מעניק ומבסס הוא שהבית , כמקום שאדם נו עלם בחברה הקפיטליסטית בת זמננו . עלי י אינו צריך להתאמץ כדי להיות ראוי לו , נראה כעומד לה יורק , ולראות את - רק לצאת ולהסתובב במרכזי הערים העיקריות בעולם , פריס , לונדון , ברקלי , ניו את תוקף ההתרחשות של אמת בשיר זה . שלא כמו סילס , שחש נכון שוורןחסרי הבית , כדי להבין חסרי הבית במרכזים העירוניים של הקפיטליזם התאגידי אין לאןלומרי יכניסו אותו לביתם , ללכת , אין להם מקום שאליו הם יכולים להילקח . חסרי הבית הם סרח עודף בשביל החברה
|
אדמוני, אריאל
|