|
|
עמוד:168
168 שכבתי לעומת האישיות כעצמי אינטראקטיבי ולא קבוע - האישיות כעצמי רב שכבתי עם גרעין פנימי ייחודי ויציב . גישה - גישה אחת גורסת שהאישיות מתאפיינת כעצמי רב ת ריבוי העצמיים . היא מתארת את האדםיזאת מייצגת את העמדה המרחבית אודות תיאורי במבנה טופוגרפי של שכבה על שכבה , של שכבות שונות של עצמיים אשר נוצרו במהלך ה בעברו . גישהוָּההתפתחות הנפשית של האדם כתוצאה מיחסי אובייקט הטרוגניים שאדם חַ שנייה מתארת את ריבוי העצמיים בצורה אינטראקטיבית עם החוץ ולכן כעצמי לא קבוע . האדם " משחק " עצמיים שונים בהקשר לסיטואציות חברתיות שונות שהוא מצוי בהן . הדימוי הארכיאולוגי של הנפש אגו הם למעשה שתי אישיויות שונות המצויות באדם . ניתן - פרויד עצמו טען שהאגו והסופר המתאפיינים , להוסיף לדבריו שגם האיד הוא אישיות בפני עצמה . יתר על כן , הלא מודע והמודע על פי פרויד בחשיבה ראשונית ) חשיבה סימבולית ולא לוגית ( ובחשיבה שניונית ) חשיבה רציונלית ל ומיסטר הייד בכל אחד מאיתנו . לואוולד כינה את המודלימייצגים למעשה את ד " ר ג ' ק , ולוגית ( דימוי ארכיאולוגי של הנפש " . " של פרויד כ זהות האדם כמורכבת מאובייקטים מפוצלים תיארה את האדם " אובייקטים מפוצלים " ולכןכמורכבת מ מלאני קליין תיארה את זהות האדם לוכולצורות המשתנה תדיר - כבעל זהות קליידוסקופית . קליין טענה שהנפש פועלת כזרם רב נפש הילד , אך גם של , מיטיביים , של פנטזיות ותחושות אימה . עבור קלייןידימויים מדומיינים ופר - יציבה , נזילה והודפת ללא הרף חרדות פסיכוטיות . העמדה הסכיזו - המבוגר , נותרת תמיד בלתי פרנואידית מייצגת פיצול בין השד הטוב , האוהב והאהוב , לבין השד הרע , השונה והשנוא . החוויה של העצמי כאינדיבידואל היא אשליה נרקיסיסטית סליבן טען שחווית האדם את עצמו כאינדיבידואל , היא רק אשליה נרקיסיסטית . הוא דיבר על מערכת של עצמיים המצויים בתהליכים דיסוציאטיביים של ניתוק . הוא הוסיף והדגיש י לנסיבות חוץ . הוא חסר מרכז , מרובה והקשרִ " עצמיה " ש הפיצול בין העצמי האמיתי לעצמי המזויף דיבר על הפיצול בין העצמי האמיתי לעצמי המזויף . היינץ קוהוט הדגיש שבסולם ( 2009 ) ויניקוט העדיפות המוטיבציוני של האדם , קיים המאמץ לארגן ולשמר תחושת עצמי אינטגרטיבית . הוא טען שהעצמיים לכודים בפיצולים אנכיים ואופקיים והוסיף שזה נתפס כפתולוגיה של ממש . דניאל סטרן טען שתחושה של עצמי גרעיני נבנית מתוך עצמי אינווריאנטי למול עצמיים מרובים אחרים . אוטונומיות - האוטונומיה של האדם כבנויה מתתי הפסיכולוג צבי גיורא מתאר את האישיות של האדם , בהתבסס על מחקרים שונים , כמתאפיינת אוטונומית - זמנית על ידי תתי - מפוקח בוהיותוגם כמבנה אוטונומי מלוכד והומוגני אך גם ב
|
אדמוני, אריאל
|