|
|
עמוד:461
461 מנות ו : אמת וא 6 פרק מנות " הקדיש היידגר לתיאור נוסף ולהסברואת חלק הסיום של המאמר " מקורה של עבודת הא מנות . כדי לעשות זאת הוא טען שהמציאות האמיתית של עבודתו של טיב היחסים בין אמת וא מנות היא התרחשות של אמת . מהי כוונתו במילים אלו : התרחשות של אמת ? כדי לענות עלוהא מנות . בפרקואחת האמירות המורכבות של היידגר ביחס לא אתחלקיבאופןלהבהירישאלה זו עלי הקודם דילגתי על הקושי שבהסבר האמירה שהאמת עולה מתוך העימות שבין עולם וארץ . אמירה רגעי המנוחה מנות מבוססת עלוזו חשובה כיוון שהיידגר טען שעצמאותה של עבודת הא המתרחשים במהלך מה שהוא כינה , העימות המתמשך שבין עולם וארץ . ברגעי מנוחה אלה עולה ההתרחשות של האמת . ת עולם בשביל אלו המתייחסים אליה . ושפ מנות גדולה חואיצירתהיידגר הצביע על כך ש העולם . היות - בתוך - נקודת מבט זו קשורה לאמונתו שדהזיין , או הישות האנושית , קיימת כהיות אדם פירושו להיות קיים כבר בתוך עולם שאליו דהזיין נזרק מרגע לידתו , ושאותו הוא מכונן מדי עולם זה הוא לעיתים קרובות בעימותיום בעודו מתייחס לישויות ולהוויה בתוך אותו עולם . אבל ות את הקיום האנושי , כמו חיות , יער , ליכעם עלייתם וזריחתם כשלעצמם של ישויות טבעיות שמ מדבר או סערת טייפון . היידגר כינה את עלייתם וזריחתם של ישויות טבעיות : ארץ . הישויות אכנה בעקבות היידגר הארץ , מאיימות לעיתים קרובות על העולם שאותו ביססוהטבעיות , שאותן איום זה . עציםישויות אנושיות . האופן שבו ישויות אנושיות מבססות את עולמן וחיות בו יכול לה הקשורים לעולם שאנו בני האדם ביססנו , עולם שתלוי הנחשבים בימינואחד מאותם איומים , כך ההתחממות הגלובלית . הוא בטכנולוגיה ובהעמדה לשימוש של דלקים מאובנים , מנות , אם נתייחס כדוגמה למקדש היווני שעליו דן היידגר במאמרו , שוכן עלועבודת הא אשרכויר . הוא עומד על האדמה אפילווהאדמה ומסתמך על ישויות טבעיות אחרות , כמו מים וא עצמו . עומד ברשותהוא פותח תחום שבו יכולה להתרחש אמת . הוא יכול לעשות זאת בשל היותו היוונים שבאו למקדש כדי לעבוד את האלים , או מאות שנים אחרי כן , המבקרים את המקדש עצמו ואת ההתרחשות של אמת . הנקודה עומד ברשות מנות , עשויים לפגוש את היותווכיצירת א של היידגר היא שהמקדש היווני פותח ומבסס מקום של רגיעה בעימות שבין עולם וארץ , היות והוא עצמו . בפתח הזה , באותו תחום שנפתח ושבו מתבססתעומד ברשותאלוקח חלק בשניהם , ועדיין הו הרגיעה , עולה ההתרחשות של אמת . יווני ? אציג שתי דוגמאותההאם ניתן לתת דוגמה של התרחשות כזאת של אמת במקדש פשוטות . בשביל המאמינים שפקדו את המקדש היווני בעבר הרחוק , התרחשות של אמת יכלה להיות ההכרה במועקה העולה אל מול הידע בדבר המוות הבלתי נמנע . במקדש , מותו האישי של עומד בניגודהמאמין , כעובדה עתידית בלתי נמנעת , עשוי היה להפוך לעיקר , כיוון שהמוות האישי מותם של האלים שאותם עבדו היוונים ושלהם הוקדש המקדש . מועקה זו עשויה הייתה - לאל להתגבר אצל מאמינים שהכירו את כוחות הטבע המקיפים את הקיום האנושי , אותם כינה היידגר ת על חיי הפרט . אלו המתייחסים אל מקדש יווני כאלארץ . כוחות אלו מאיימים לעיתים קרובו עשויים לתפוס התרחשות של אמת שעיקרה ההכרה בהתאמה ובהרמוניה האישית , מנותויצירת א שניתן להשיג תוך ישיבה שקטה בבניינים מסוימים . התרחשות כזאת עשויה להתממש כאשר הארכיטקטורה של הבניין היא יפה ומוליכה לקיום שלו ואולי אף להתבוננות מהרהרת .
|
אדמוני, אריאל
|