|
|
עמוד:459
459 או בביטויים ספרותייםחשיבה שגרתיתכאלה מסתיימים בדרך כלל ב 12 . שנבחרו באופן שרירותי במוסדות החינוך בני ימינו לרוע המזל , חלק גדול מן הלימוד , הדיון והכתיבה אודות שירה . ומתודות אחרות שהן כביכול חקירה מדעית , כמו זו שהיידגר דחהמבוסס על פרשנות פילולוגית . " או ביטויים ספרותיים שנבחרו באופן שרירותיחשיבה שגרתית " התוצאה היא - אשאף בספר זה להאזין למספר שירים ולהתייחס אליהם בדרך לא , בעקבות היידגר , לעיתים קרובות אתייחס באופן אישי לשירעל כךנוסףמתודולוגית . - מדעית ולא - לוגית , לאפילו יתייחסו באופן כזה לשירה , וילמדוכדי להראות איזו ממתנותיו אני מעריך . אציע שמורים לשירה . כל חקירה או בחינה מדעיתמעלממתשמרוּאותה כמתנת השפה . כך , צריכה להיקרא בקול רםששירה גדולה כיוון אני מתעקש על הצורך להאזין לשירה , לרוע המזל , בחברות וניתן יהיה להתייחס , ללמוד ולהעריך אותה . תוצג באופן מלאשבשיר המתנה להיעלמות רבות ממתנות השירה . זו תרמה הזנחה הפכה לנדירה . המערביות , קריאת שירה בקול רם אחיו הגרמנים , לפני יותר ממאה שנה , עדיין תקפה עבור כל הביקורת הנשכנית של ניטשה על : האומות המערביות קורא בשביל האוזן , אלא רק בעיניים : הוא אינו קורא בקול , אינו הגרמני רקדבר ש - הכניס את אוזניו למגירה . בעת העתיקה , כאשר אדם קרא בקול גדול ; מנם הוא קרא לעצמו בקול , וא - נעשה תים רחוקות מאודילע מדועבחשאיקרא בשקט , ואנשים שאלו עצמםזה מפתיע אם מישהוהיה הטיות , גווני ה , הדגשותהעם כלזה אומר . לקרוא בקול רם : הוא עושה זאת 13 . לציבור , שבעולם העתיק העניקו כל כך הרבה הנאה הקול , שינויי הקצב ולהקשבה לשפה ולשירה . כפי שנראה היידגר היה מודע היטב לצורך בקריאה בקול רם אמירה שאליהריות של השפה , את היותהו , הוא הדגיש לעיתים קרובות את הדיבבפרקים הבאים עלינו להאזין בזהירות . המתנות המסקרנות לשיפור הקיוםעלמחשבותיו של היידגרות גורפת ממ ישנה התעל ההצעות . תמאכזבהובילה אותי להבנה רלוונטיתהספרותהה שלריסק . קורן בשירה האנושי שמ הולידו עניין מועטגדולה אל הקוראים והמקשיבים לשירהשל היידגרהרגישות ומלאות המחשבה , וחכמהראויההכתיבה שהיא כהתייחס לכתביו של היידגר על מתנת השירה , חוקר לאאףמאוד . ללמוד כל כך הרבה על חיי היום יוםמצביעה על תחום שממנו אנחנו , האנשים הפשוטים , יכוליםכ ואיך לחיות חיים ראויים . שום מחנך לא לקח על עצמו להציע איך אפשר ללמד סטודנטים שלנו לא הציע איך לפעול כך שיוכללהתייחס לשירה בהתאם לתובנות של היידגר . שום תלמיד של היידגר תים , או שדנים בהם בקיצור , אבל יהוזכרו לעלהתגורר באופן שירי . כתביו של היידגר על השירה . Martin Heidegger, The Fundamental Concepts of Metaphysics : World, Finitude, Solitude, trans 12 William McNeill and Nicholas Walker ( Bloomington, Ind . : Indiana University Press, 1995 ) , p . 303 . Friedrich Nietzsche, Beyond Goodand Evil, trans . R . J . Hollingdale ( Middlesex, England : Penguin, 13 p . 160 . , ) 1973
|
אדמוני, אריאל
|