|
|
עמוד:457
457 אני תמיד מניח מראש את קיומה של הוויה , היא תמיד נוכחת , ושאלת קיומה שמאחר מזמנו כשהוא ניכר חלקהקדישהיידגר , מחדש על ידי כל דור . אכןשקלחייבת להישאל מחדש ולהי כך מתאים שנעלה מחדש את " : היות וזמן כלל שהציג בפתח עבודתו העיקרית , פועל בהתאמה ל שוב ושוב , בכל פעם מפרספקטיבה אחרת , הוא העלה את שאלת 8 שאלת משמעותה של ההוויה . " רור יאדם יכול וצריך להתייחס להוויה . הוא טען בבכיצדוהתעקש לשאולמשמעותה של ההוויה עולה פה ושם במהלכו של ספר זה , 9 הוויה היא הנושא המתאים והיחיד של הפילוסופיה . " הש " . דאגתו המתמשכת לשאלה זו היידגר ציין , שהעלאת השאלה לגבי משמעותה של ההוויה דורשת ללמוד את מחשבותיהם יבניץ , קאנט , ניטשה , הם ביןישל פילוסופים רבים . אפלטון , אריסטו , שלינג , אקווינס , הגל , ל - פרההפילוסופים הרבים שאותם למד ועליהם כתב . הוא גם למד שוב ושוב את הפילוסופים ה הוא הציע שהם העלו את שאלת ההוויה באופן שאף אחד אחר לא הצליחיוובכתב , סוקרטיים היידגר על הקושי לחשוף את ההוויההצביע , תביובהרבה מכּ . אחריהםללא לפניהם ולא , עלותהל א , הו היותוזמןספרבבצורה מושגית , כלומר , בעזרת מושגים , היות וכל מושג יגביל את ההוויה . חקירה קיומית של אותהבאמצעותהציע שדרך אחת לגשת אל השאלה של משמעות ההוויה היא אותהבעצם הווייתו , שעל ידי העובדה ית מבחינה אונט ןמובח ) . . . ( " . דהזיין אנושית , דהזייןהוויה which is ontically distinguished by the fact that, in its ) … ( " " ) הוויה מטרידה ומעניינת אותו 10 ( . very Being, that Being is an issue for it" בה לחשיבהרהובילה למסקנה שיש לה חשיבותהאנושיתהוויההחקירה של היידגר את ה על ידי עמידה החלטית מול המוות שלי , אני אוכל לחיות באופן אותנטי האקזיסטנציאליסטית : הוויה . הואוכל להתייחס באופן אותנטי לשאלה של יכול לגשת לשאלת המשמעות של ההוויה לא רק דרך חקירה אקזיסטנציאלית שלדהזיין ישותו שלו , או דרך עמידה החלטית מול מותו שלו . היידגר הציע לעיתים קרובות שיש עוד דרך ולהאיר את יחסו של דהזיין אל ההוויה , על ידי למידה משירהמבטיחה לחפש את משמעות ההוויה : סופוקלס , גתה , רילקה , פרידריך הלדרלין , משוררים גדוליםשליהםגדולה . הוא חזר אל עבודות על קיום אנושי ועל היחסמהםדוללמוכלימה , קל ואחרים , בחפשוא , גאורג טרהטפן גאורגש להוויה . הוא כתב כמה מאמרים שהתרכזו סביב שיר או מספר שירים שנכתבו על ידי אותם צה למה שמשוררים , בעיקר הלדרלין , הביאו לידי ביטוי . משוררים . בכתבים אחרים הוא ביטא הער הדחף אינה מקור , להוסיף שגישותיו השונות של היידגר להעלאת השאלה של ההוויה מחדשיעלי באותם מקומות שרלוונטיים לתובנות של היידגר על השירה , חשיבתו , עם זאת העיקרי של ספר זה . על ההוויה ועל הקיום האנושי יוצגו בקיצור . תוצאה מיידית ללימוד המתמשך ממשוררים היא שהיידגר הוא אחד ההוגים הבודדים מתמשך . השירה הייתה עניין פילוסופי עיקרי ומקור השראה וחשיבהמבחינתובמאה העשרים ש הכותרת . פה ושירהשספר עלבפרקכשירים אלה מופיעים באנגלית . שירים שכתבפרסםהוא גם Martin Heidegger, Being andTime, trans . John MacQuarrie and Edward Robinson ( Oxford : Basil 8 Blackwell, 1962 ) , p . 156 . Heidegger, TheBasicProblem of Phenomenology, p . 11 9 Heidegger, Being and Time, p . 32 . 10
|
אדמוני, אריאל
|