|
|
עמוד:149
149 בשעה שכתב את מאמרו היוותה טראומה בעיקר לקשישים . לוי מדגיש שהמגפהרשא , הקורונה מאיימת על הקיום וגרמה לאנשים להסתגר ולהימנע מיחסים בינאישיים עד כדי פגיעה בתחושת דגיש כי המגפה מסכנת את תחושת התקווה הנחוצה מ , הוא על כךהמסוגלות האישית . נוסף ( 2020 ; 2011 הראה לוי ) כמו כןאת תחושת החוסן . מסכנת אףלהתמודדות יעילה עם הטראומה ו כיצד התקווה מסייעת להגברת החוסן ולהתמודדות עם טראומה . ת רבה ביניהן . אופטימיות מייצגת ציפיותאף שתקווה ואופטימיות דומות , קיימת שונוּ על אמונה ש " הכל יסתדרוחיוביות לגבי התרחשות בעתיד , מעין דרך חיים של הסתכלות חיובית התקווה כוללת ציפיות חיוביות , פעילות , מחויבות והשתתפות אקטיבית לעומת זאת , ויהיה טוב " . בתכנון דרכים להשגת המטרות , בתכנון שיטות להתגבר על חסמים אפשריים וגיוס משאבים האדם מחויב לפעולה , , ( . בתהליך הקוגניטיבי של ' תקווה ' 2014 להשגת המטרות ) מרגלית , לחשיבה עקבית ומתמדת על מנת להגיע לשינוי המיוחל . התהליך הקוגניטיבי אף גורם לרפלקציה , ת לכל אחד מהשלבים בדרך ליעד ) כהן , חשיבה מתמדת תוך גילוי מודעוּוהתבוננות פנימית , בקרה ( 2020 ; 2011 ; 2006 ( . לתקווה יש גם היבטים התפתחותיים . לוי ) 2000 , . Snyder et al ; 2013 ית ההתפתחות של אריקסון . התקווה מתחילה להתפתחימצביע על שורשי התקווה על פי תיאור וממשיכה להתפתח בכל שלב משלבי החיים . , מוןאאי - אמון , כבר בשלב הראשון של ההתפתחות . ווני ההתפתחות היא מתקווה לא מודעת לתקווה מודעתיאחד מכ האם ניתן לראות ב ' מקטרים ' אנשים פסימיים ? ובכללם יהושעישראל , נשלחים לרגל את ארץשמרגליםהתריסר בתנ " ך מופיע אודות סיפורם של תלמוד ) בן נון וכלב בן יפונה . כל התריסר עוברים בארץ לאורכה ולרוחבה וכלב אף מתפלל בחברון . עשרה מהמרגלים מוציאים את דיבת הארץ רעה , בעוד שניים נבדלים ע " ב ( ד ," דף להבבלי סוט . האם הדבר תלוי רק בפרשנות השונה למה ) במדבר י " ד , ז ' ( ' טובה הארץ מאוד מאוד ' : מהם דףהתלמוד בבלי סוט ) רשו את ההלוויות הרבות כ ' ארץ אוכלת יושביה ' ישראו ? האם העשרה שפ ובעיקר , האם יהושע וכלב היו עשו זאת כי באו עם דעות מוקדמות או חרדות ? ( אע " ה ," ל ' אופטימיים חסרי תקנה ' ) או מלאי תקווה ( ? בתקופת הקורונה בחן את הקשר בין לכידות משפחתית , בדפוס ( פישרמן , ) מחקר שערכתי רווחה נפשית בקרב שלוש קבוצות גיל : צעירים , בוגרים ומבוגרים . נמצא לביןתקווהואופטימיות היה לאופטימיות , בקרב הבוגריםהנפשיתשבקרב הצעירים הקשר החזק ביותר של הרווחה הואבקרב המבוגריםההסבר שנתתי לממצאללכידות המשפחתית ובקרב המבוגרים לתקווה . י כמו מגפתשהתקווה היא אסטרטגיית ההתמודדות היעילה ביותר של המבוגרים עם מצב משברִ , . Mayordomo - Rodriguez et al רודריגז וחוב ' ) - הקורונה . קשרתי זאת למחקרן של מאירדומו שהראו כי מבוגרים הסובלים מדיכאון יכולים לשפר את מצבם כאשר הם נותנים משמעות ( 2015 מצליחים , ת התקווהי יתכן שבעת משבר ותוך שימוש באסטרטגייחדשה לחייהם . טענתי ש מבוגרים לתת משמעות חדשה כאשר הם נוטלים את תפקיד ' זקן השבט ' ובכך מצליחים להתמודד עם השפעות הקורונה ביתר יעילות בהשוואה לבוגרים ולצעירים .
|
אדמוני, אריאל
|