עיון בלחן של צבי זלבסקי לפיוט "אל מסתתר" - אבי בר איתן

עמוד:444

444 שונות , 16 ליותאות מודסגרמבתרבויות רבות נמצא באירועים משפחתיים , באירועים דתיים או חילוניים . המודוסיםמערכתו , המקאם הערבי הינ המהווים את אבני הבניין של המלודיה . לדוגמבהם המודוסים והטיפוסים המלודיים הנהוגים במוזיקה הערבית . יםוסמודמערכת של חזנים ומוזיקאים יהודיים ממזרח אירופה בנו את הלחנים שלהם על בסיס יהודיים הקרויים " שטייגער " . מודוסים אלו מהווים הן את אבני הבניין ליצירה המוזיקלית והן את מהתפילות בהם נעשה בהם שימושנגזרו 17 הטיפוסים והמוטיבים המלודיים של היצירה . שמות השטייגערים הקרוי גם " מי שברך " היהודי המזרח אירופאישטייגעראת הבמסגרת מאמר זה , אציג 18 בשבת ובחג . שמוצאו מהמודוסלצורך הצגת השטייגער , אשווה אותו לסולם המינור הטבעי . דורי " - " אוקראיני מודוס הה השיר של זלבסקי הנידון במאמר נרשם על צליל בסיס זה . שאת הסולם אתחיל בצליל לה , מאחר 19 . האאולי : ) מקורו במודוס האאולי ( סולם לה מינור טבעי : המודוס הדוריאם נגביה את צלילו השישי , נקבל את 20 : אם נגביה את צלילו הרביעי של המודוס הדורי נקבל את שטייגער " מי שברך " גאוגרפי מסוים . כך , - תרבותימסגרת מודאלית היא מכלול של תכונות המשותפות לקבוצת מנגינות הנחשבות דומות , במרחב 16 , הוצאת מאגנס , תשס " ומזרח ומערב במוסיקה בנושא זה ראו : דליה כהן , אלית בהודו היא מסגרת הראגות . דלמשל , המסגרת המו . 203 , עמ ' ) להלן : כהן , מזרח ומערב ( , עבודה לקבלת תואר מוסמך , אהבה רבה בהופעתו בישראל ובארה " ב בתחילת המאה העשריםשטייגער איתן , - אבי בר 17 . 2004 האוניברסיטה העברית , העבוד , שטייגר אהבה רבה בנוסחי תפילות , בחזנות , בשירי חסידים ובזמר עם אצל יהודי מזרח אירופהכרמלה גולדמן , 18 . 1991 , אוניברסיטת תל אביב , לקבלת תואר מוסמך . 205 כהן , מזרח ומערב , עמ ' 19 . 112 ראו : שם , עמ ' , ושטייגער זה דומה למקאם הערבי נכריז 20

אדמוני, אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר