|
עמוד:14
כקטגוריות אבסולוטיות של סדר בעולם . בדיונו על המחויבות המוסרית של המדען טען איינשטיין : "אילו מצא איש המדע של ימינו זמן ואומץ לב כדי לשקול בכנות ובביקורתיות את מצבו ואת תפקודו ואילו פעל בהתאם לכך, היו הסיכויים למצוא פתרון נבון ומספק של המצב הבין - - לאומי המסוכן הנוכחי משתפרים במידה ניכרת" ( איינשטיין, תשס"ה, עמ' 217 ) . באנלוגיה לחקר האדם ניתן לומר שדיונו של פרויד בחקר הפתולוגיה מייצג את איש המדע, שבאומץ לב ובביקורתיות על מצבו כאיש חברה ותרבות, ביקש להגביר את הסיכויים למצוא פתרון מיטבי למצב האנושות ולאדם היחיד, תוך כדי שמירה על איכויות אנושיות בסיסיות . הוא תר אחר דרך להתריע על הסכנה ועל ההשלכות השליליות של החפצת האדם ושל הפיכתו לאובייקט למחקר ולידע, וזאת באמצעות הצבת הסוגייה של גבולות הנורמליות במקום מרכזי בכל חברה אנושית במרחב ובזמן מסוימים . ציפי בן עמי 14
|

|