פתח דבר

עמוד:13

המשפחתי ולתרגם את התפיסה הנרטיבית לאנשים מן היישוב, ולא רק לאנשי מקצוע בתחום הטיפול . מטרותיו הנוספות של הספר הן לספק לבני משפחה כיווני חשיבה ופרקטיקות נרטיביות, ולהדגים את הרלוונטיות והתרומה שלהם מהקליניקה ליום‑‑יום המשפחתי ; כמו כן להציע גשרים כדי לצמצם במידת מה את הפער המובנה בין הרצוי למצוי ; ולבסוף, לזהות אפשרויות שבעזרתן הבית ישמש מקור לתמיכה ולהעצמה, ויחליש את עוצמת הכאב, האשמה והתסכול . בפרק הראשון יוצגו עקרון הרב‑‑סיפוריות וההכרה בסיפור של האחר כאופציה דרמטית לשיח מיטבי בכלל, והתמודדות עם קונפליקטים משפחתיים בפרט . הפרק השני יוקדש לכוחם הרב של סיפורים שבני משפחה מספרים זה על זה, ולסכנות הטמונות בסיפור צר על בן משפחה או על כלל המשפחה . כך ישורטטו דרכים מגוונות שיכולות לשמש את בני משפחה כדי להעצים זה את זה ואת המשפחה בכללותה . בפרק השלישי יובאו כלים שבאמצעותם בני משפחה יכולים לתמוך זה בזה ולסייע זה לזה בעת קושי של המשפחה כולה או של אחד מחבריה . בפרק הרביעי תובא המחשה להיחלצות מעמדה מאשימה ואימוץ עמדה שמקבלת עליה אחריות לסיפור האישי . פרק הסיום יוקדש לאופי היחסים שבין המשפחה הגרעינית עם החוץ, עם דמויות במשפחה המורחבת ועם רעיונות חברתיים המשפיעים עליה . ספר זה אינו מכוון להורות בלבד . ההזמנה לקורא היא לחבוש את שלל הכובעים האפשריים שלו במשפחתו - הורה, בן זוג, ילד, אח, דוד, סבא ועוד - ולקרוא מתוך ריבוי עמדות ומערכות יחסים במשפחה הגרעינית והמורחבת . כל פרק מבוסס על שלושה חלקים עיקריים : ( 1 ) הצגת הרעיון הנרטיבי ( 2 ) סיפורי המשפחה והתהליך הטיפולי שמדגימים את הרעיון ( 3 ) הצעה להטמעת הרעיון הנרטיבי במרחב המשפחתי היום‑‑יומי סיפור ומשפחה 13

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר