|
עמוד:13
אחד מהשירים באופן המאפשר לקבל את התוצאה המתאימה בדרך הפשוטה ביותר . את כל השירים ניתן לאתר על סמך מילותיהם הראשונות, ולכן כאשר צוטטה השורה הפותחת את השיר, לא הובאו בצד הציטוט פרטים נוספים . כאשר הדוגמה המצוטטת איננה השורה הפותחת את השיר, נזכרה בצדה בדרך כלל השורה הראשונה של השיר, ורק במקרים מעטים מאוד הובאה תמורת זאת כותרת השיר, וזאת כאשר הייתה קצרה יותר ומוכרת מאוד, והעלתה בצורה מדויקת את השיר הנדרש בחיפוש במרשתת . ברצוני להודות מקרב לב לבימות הפרסום המקוריות, שאישרו כולן את הפרסום החוזר של הדברים בנוסח מחודש . תודה מיוחדת למוזיקולוג פרופ' נפתלי וגנר, שפרק 6 נכתב בעבודה משותפת עמו הן בגרסתו המקורית והן כעת בגרסתו המחודשת . בהעמדת הנוסח הסופי של הספר סייעה לי תלמידת החוג ללשון באוניברסיטה העברית מלכות ים קשת, ועריכת הלשון בידי נעמה בן‑‑צור הייתה מהירה, קפדנית ומדויקת . פרסומו של הספר לא היה מתאפשר בלא תמיכה נדיבה שקיבלתי מקרן קלע ע"ש דוד אטינגר מיסודו של משה אטר, אף היא בחוג ללשון באוניברסיטה העברית . אלו בימות הפרסום המקוריות של פרקי הספר, המתפרסמים כאן בגרסה מעובדת ומעודכנת : פרק 1 : יעל רשף, 2014 . "התהוותו של שיר העם העברי : היבטי לשון וסגנון", בתוך : מיכאל וולפה, גדעון כ"ץ, טוביה פרילינג ( עורכים ) , עיונים בתקומת ישראל, סדרת נושא, כרך שמיני : המוזיקה בישראל , שדה בוקר : מכון בן‑‑גוריון לחקר ישראל והציונות, עמ' 410 ‑ 431 . פרק 2 : : Yael Reshef , 2004 . " Creating a Popular Culture The Linguistic Model in the Hebrew Folksong ," Revue des Études Juives 163, 1 ‑ 2, pp . 49 ‑ 69 פרק 3 : יעל רשף, 2003 . "דגמי הבחירה הלקסיקלית בזמר העברי כגילוי לתהליכים של ריבוד לשוני", בתוך : רינה בן‑‑שחר וגדעון לשון וסגנון בזמר העברי 13
|

|