מבוא

עמוד:9

במכללות האקדמיות לחינוך ובמכללות האקדמיות הכלליות הכשרת מורים כוללת גם הכשרת סטודנטיות ( גננות ) לעבודה בגני הילדים . ההכשרה להוראה נתפסת כמקצוע מורכב הכולל כמה תחומים ( ראו לדוגמה גוברמן, 2017 ; גוברמן וארביב‑‑אלישיב, 2017 ; 2012 , Darling ‑ Hammond and Lieberman ) . כך לדוגמה, בספרם The Professional Teacher Educator : Roles , Behaviour , and Professional Development of Teacher Educators , לוננברג ועמיתים ( 2014 , . Lunenberg et al ) בוחנים כמה תחומים שבהם עוסקים המכשירים להוראה, ומכאן גם הסטודנטים הלומדים בתוכניות ההכשרה השונות : ( א ) הוראה - הוראה המתאימה לסטודנטים וסטודנטיות הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה ; ( ב ) מחקר - עריכת מחקרים רלוונטיים הן לדיסציפלינה הנלמדת והן להוראת הדיסציפלינה בבתי הספר השונים ; ( ג ) אימון - ליווי והנחיה של סטודנטים בשדה בסביבה בית‑‑ספרית אותנטית ; ( ד ) פיתוח תוכניות לימודים - כתיבה של מערכי שיעור, יחידות הוראה מתפתחות ותוכניות לימודים חודשיות / סמסטריאליות / שנתיות / רב‑‑שנתיות ; ( ה ) גישור - בעיקר גישור בין המוסד המכשיר ( האקדמיה ) לבין בתי הספר ( השדה ) שבהם מתנסים הסטודנטים בעבודתם המעשית ; ( ו ) הערכה - הערכת הסטודנטים ובדיקת התאמתם למקצוע ההוראה . איכות ההוראה של אלו המלמדים בבתי הספר היא אחד הגורמים המשפיעים על מעורבותם של תלמידים בתהליך הלמידה ועל הישגיהם האקדמיים ( ראו לדוגמה דרלינג‑‑המונד, 2021 ; מזרחי שטלמן, 2013 ; ; 2012 , Darling ‑ Hammond and Lieberman Libman , 2016 ) , ולכן גוברת ההתעניינות הציבורית - המקומית, הארצית והבין‑‑לאומית בתהליכים אלו . עם זאת, ההתעניינות הציבורית אינה עקבית והיא באה לידי ביטוי בעיקר כאשר נשמעת ביקורת ציבורית כנגד מערכת החינוך . ביקורת זו נובעת בעיקר מבוא 9

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר