|
עמוד:12
השונים מתייחסים להיבטים רבים שלהם זיקה משמעותית לתוקף סביבתי זה . הפרקים הכלולים בספר זה מעלים לדיון כמה מהאתגרים שאיתם מתמודדת ההכשרה להוראה בישראל בשני העשורים האחרונים . ביתר פירוט, עם אתגרים אלו מתמודדים רבים המעורבים בתהליכי הכשרת מורים בישראל - ראשי תוכניות להכשרת מורים ( נשיאות ונשיאים של מכללות אקדמיות לחינוך, ראשי בתי ספר / מחלקות להכשרה להוראה באוניברסיטאות ובמכללות האקדמיות הכלליות ) , חוקרות וחוקרים, מרצות ומרצים . מחברות ומחברי הפרקים, בעלי ניסיון רב בתהליכי הכשרת מורים והבנה, הן בהיבט המוסדי לוקלי והן בהיבט הרחב יותר - המערכתי, הארצי והבין‑‑לאומי, מנסים גם להציע דרכים להתמודדות עם האתגרים השונים העולים בתוכניות הכשרת מורים בעת הזו . מבנה הספר הספר כולל עשרה פרקים בשני חלקים . פרקי החלק הראשון עוסקים בסוגיות רוחביות שיש להן זיקה למדיניות הכשרת המורים בישראל הלכה למעשה . פרקי החלק השני בוחנים אתגרים ייחודיים ודילמות המתמקדים באוכלוסיות או בנושאים ספציפיים יותר . חלק 1 - סוגיות רוחביות חלק זה כולל שישה פרקים . פרק 1 - "הכשרת סטודנטים להוראה בישראל בשני העשורים הראשונים של המאה ה‑‑ 21 - דואליות, היקף ורפורמות אחרונות" ( רוני לידור וטובה מיכלסקי ) בוחן שני היבטים מרכזיים של תהליכי הכשרת מורים בישראל בעת הזו . ההיבט הראשון - הדואליות בהכשרת המורים בישראל והיקף ההכשרה בכל מסלול . הכשרת מורים להוראה בישראל נעשית בעיקר במכללות האקדמיות לחינוך ובתוכניות לתעודת הוראה באוניברסיטאות, אך לאחרונה גם במכללות אקדמיות רוני לידור וציפי ליבמן 12
|

|