|
עמוד:13
הקדמה | 13 נדרשו כשני עשורים כדי להגיע לכאן . יוצרי משחקים, משקיעים וצרכנים לקחו יחדיו חלק בניסויים שקראו תיגר על מוסכמות הז‘אנר, על אוצר המילים שלו ועל המודלים העסקיים הקשורים בו, ואגב כך התפתחו יחדיו ולמדו כיצד להשפיע וכיצד לאמוד את השפעתם . ספר זה מתעד את המסע שעשו עד כה, אבל גם צופה קדימה ומבקש להבין מה עוד ניתן לעשות . אנו חוזים הזדמנויות רבות לארגונים וליחידים שירצו לקחת בכך חלק, להשפיע וגם לזכות בהצלחה כלכלית . הספר מחולק לארבעה חלקים . בחלק הראשון, ״מתחילים לשחק ברצינות״ ( פרקים 1 – 3 ) , נעשה את הדרך מישראל של שנות ה- 70 לפיטסבורג של ימינו, וזאת כדי לתעד את מסעו של משחק קטן שעסק בשלום והוליד את תנועת ״משחקים לשינוי״ ; נבלה זמן איכות עם סנדרה דיי או‘קונור, שופטת לשעבר מבית המשפט העליון בארצות הברית, * כדי לספר את סיפורה של פלטפורמת המשחקים המוערכת שלה iCivics , שמטרתה להפוך את כל הצעירים בארצות הברית להוגים פוליטיים בעלי ידע נרחב ; ונסיים במאקון שבג‘ורג‘יה, שם נצפה יחדיו בניסוי יוצא דופן של משחק חברתי שנערך בעולם האמיתי בשאיפה לקשר בין זרים בקהילות מבודדות . בחלק השני, ״מג‘דה לניירובי״ ( פרקים 4 – 5 ) , נספר את סיפורו של נסיך סעודי שיצא נגד המסורת והסטריאוטיפים, ונגיע גם לניו יורק, שם הצליחה Half the Sky — התנועה העולמית שהקימו הסופרים זוכי פרס פוליצר ניק קריסטוף ושריל וו-דאן — להפנות את תשומת הלב העולמית למצוקתן של נשים מוחלשות בכל רחבי תבל ( למשחקי מחשב היה חלק בכך, כמובן ) . בחלק השלישי, ״מהמעבדה למסך״ ( פרקים 6 – 8 ) , נתוודע לגיבורים הנמצאים בשליחות מדעית ויוצרים משחקים כדי לפתור * או‘קונור נפטרה בזמן העבודה על גרסתו העברית של הספר שלפניכם, ואנחנו אסירי תודה על כך שהייתה לנו ההזדמנות להתוודע אליה ואל פועלה .
|

|