|
עמוד:12
12 | משחקי שלום הספר שלפניכם עוסק בחלוצים שמאחורי המשחקים האלה — אמנים, מדענים, עיתונאים ואפילו שופטת לשעבר מבית המשפט העליון של ארצות הברית . הם עסקו ועוסקים בשלל נושאים בוערים, החל בפתרון עימותים גלובליים, עבור בזכויות נשים וכלה בטיפול בסרטן . ועם זאת, למרות ההתקדמות האדירה הזו, אנשים רבים נוטים עדיין לזלזל במשחקי מחשב ולטעון למשל שהם אלימים שלא לצורך, שהם מיועדים לילדים בלבד או שהם מהווים השפעה רעה ובזבוז עצום של זמן . את הספר הזה כתבנו בתקווה שנוכל לשים קץ לטענות כאלה . אחדים מהסיפורים שתקראו עוסקים במשחקים מצליחים מאוד ; אחרים לא . לא התעלמנו משפע המהמורות שבדרך . עם זאת, הנשים והגברים שמוצגים בספר התעקשו לשנות את התחום, ובעשותם כך סללו את הדרך לדור חדש של מתכנתים ומעצבים שמבינים את הפוטנציאל הבלתי מוגבל שלו . יוצרים בתחומי אמנות אחרים עוסקים בבעיות חברתיות מאז ומעולם — אפשר לומר אפילו שמאז היות האמנות . כולנו צפינו בסרטים כמו ״רשימת שינדלר״ ו״ספוטלייט״, הלכנו לגלריות כדי לראות אמנות פוליטית או אקטיביסטית ואימצנו אל לבנו סופרים שלימדו אותנו לצעוד בנעליו של האחר . משחקי מחשב מספקים מעצם טבעם הזדמנות פז לראות את החיים מנקודת מבט אחרת, כי האינטראקטיביות שבבסיסם מעודדת פעולה, מחייבת שיקול דעת ומספקת סוג חדש של חוויה שניתן להיטמע בה . הדור החדש של הצרכנים הצעירים הוא בעל מודעות חברתית וגם מעורב מאוד . אנחנו יודעים שמילניאלים מתנדבים יותר בארגונים שלא למטרות רווח, מגייסים כספים למען מטרות חברתיות ותורמים לארגוני צדקה . אם נוסיף על כך את העובדה שצרכנים צעירים מבלים חלק ניכר מזמנם ברשת, נגלה שמשחקים למען שינוי הם התפתחות טבעית .
|

|