|
עמוד:11
הקדמה | 11 אלא נכתב למבוגרים . בעיניו, אמנות היא כלי שתכליתו להציק, לדרבן ולטרוד מנוחה — ובפירוש לא כלי המלא מטבעו דווקא בכוונות טובות . מאז התמתן במידת-מה . הוא אמר שהפוליצר נתן לו ולז‘אנר הקומיקס בכלל ״אצטלה של מכובדות . ״ הפרס עודד אמנים אחרים ללכת בעקבותיו . כאשר משוחחים עם ספיגלמן, אפשר להבין איך יכול אמן לשנות את גבולותיו של ז‘אנר אמנותי, גם אם הוא לא עושה זאת לגמרי בכוונה . הוא היה ונותר מקור של השראה למי שמבקשים לעשות זאת גם הם . אף שישנן הקבלות רבות בין ספרי קומיקס למשחקי מחשב, הפופולריות התרבותית של משחקי מחשב התפשטה מהר פי כמה מזו של הקומיקס . טורניר משחקי המחשב הראשון במדיסון סקוור גארדן, ניו יורק, התקיים בשנת 2015 , מול 20 אלף צופים ; אמזון רכשה את טוויץ‘, אתר סטרימינג של משחקי מחשב, תמורת 970 מיליון דולר ; ומוזיאונים מובילים בעולם, ובכללם המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק והסמית‘סוניאן בוושינגטון, הוסיפו משחקי מחשב לאוספי הקבע שלהם . בימינו, משחקי מחשב אינם נדחקים עוד לקומץ ז‘אנרים מוּכּרים — משחקי ירי, משחקי הרפתקאות, משחקי תפקידים וכן הלאה . לצד להיטי ענק למכשירים ניידים כמו ״אנגרי בירדס״ ו״קנדי קראש״ אפשר למצוא משחקים עצמאיים, פרויקטים חדשניים אשר מותחים את גבולותיהם של הז‘אנרים הפופולריים בתחום ומעוררים תחושה אמנותית ואפילו אישית . עם אלה אפשר למנות למשל את Journey , Braid ו- Gone Home , וגם את The Walking Dead של חברת Telltale Games . בעינינו, על כל פנים, ז‘אנר המשחקים המרתק ביותר הוא ״משחקים למען שינוי״ : משחקים שנוצרו לא רק כדי לבדר, אלא גם כדי לקדם שינוי חברתי חיובי ולהתמודד עם הבעיות הקשות ביותר בעולם .
|

|