|
עמוד:15
יעילות השירותים הציבוריים בישראל 15 • משילות מטיבה ( Good Governance ) . תחום הכולל שני פרקים עיקריים : אחריותיות של הזרוע המבצעת ( Executive Accountability ) ויכולת הביצוע של הזרוע המבצעת ( Executive Capacity ) . כל תחום בנפרד מורכב מכמה פרקים, וכל פרק מתחלק לכמה אינדיקטורים . מספר הפרקים והאינדיקטורים משתנה בהתאם לנושא . המתודולוגיה של מדד SGI משלבת נתונים כמותיים רשמיים עם הערכות איכותניות של מומחים . הערכות המומחים עוברות תהליך שיפוט עמיתים בן שישה שלבים במסגרת מובנית, כדי להבטיח מהימנות ותקפות . לבסוף, הנתונים עוברים סטנדרטיזציה לסולמות אחידים הנעים בין 1 ( הנמוך ביותר ) ל- 10 ( הגבוה ביותר ) . במחקר זה ביקשנו לבחון כמה אינדיקטורים המודדים את האפקטיביות של השירות הציבורי ( בפרק יכולת הביצוע של הזרוע המבצעת ) לפי הנתונים העדכניים ביותר ( 2022 ) , וכן לאורך זמן ( משנת ,2014 שבה החלו לפרסם את המדד ) . נוסף על כך הצגנו כמה אומדנים לטיב השירותים החברתיים לציבור ( כמה שירותים מייצגים ) ולעמדות האזרחים המעידות על שביעות רצון מנגישות לשירותים אלו . בפרקים העוסקים בטיב השירותים ובעמדות האזרחים נעשה שימוש בכמה מאגרי מידע, לרבות תחום ביצועי מדיניות של SGI בהקשר של שירותים חברתיים, תוצאות מבחני PISA בינלאומיים, וכן מדדים ייחודיים של OECD-ה ( מדד OURData וסקר Risks that Matter ) . 5 היות שבכל פרק של המדד יש כמה נושאים המתחלקים בין מגוון אינדיקטורים, במחקר זה בחרנו להתמקד באינדיקטורים מרכזיים המתארים את המצב ואת הממשק ביניהם, והם — • אינדיקטורים להערכת תפקוד המוסדות של השירות הציבורי . אינדיקטורים להערכת האפקטיביות הממשלתית בביצוע מדיניות, תיאום בין דרגים מקצועיים ותיאום לא פורמלי, כולם שייכים לפרק העוסק ביכולת הביצוע של הזרוע המבצעת במדד SGI . המילה "תכלול" נעשתה פופולרית מדי מתחילת 5 בחלק מהמדדים יש מידע רק על חלק ממדינות ה – OECD .
|
|