|
עמוד:7
בטיפול בסוגיה זו מעורבים אנשי גרונטולוגיה ואנשי מערכת החינוך בארצות רבות . גם בארץ כבר נעשו ונעשים ניסיונות להתמודד עם הסוגיה, והתפתחו צורות שונות של שיתוף פעולה בין הגורמים השונים משרד החינוך, אשל ומכון ברוקדייל לגיבוש תוכניות לימודיות מיוחדות או משולבות, של מרכיב הזיקנה במסגרת תוכנית הלימודים בבתיהספר היסודיים והעל יסודיים * דוד אתר, מחבר ועורך האסופה שלפנינו, בא מתחום החינוך והגרונטולוגיה . שנים לא מעטות היה בין מובילי הפעילות הגרונטולוגית בתנועה הקיבוצית, במעש ובכתב . תרם רבות לקידום המודעות ולפיתוח פתרונות מעשיים בתחום זה בחברה הקיבוצית . הרעיון של הכנת האסופה של יצירות נבחרות מהספרות הלועזית והעברית, נולד והתגבש במשך שנים של שיתוף פעולה הדוק ומתוך דאגה ליצירת כלים נוספים בעבודה עם הדור הצעיר, לשם העברת ה"מינשר הגרונטולוגי" באמצעות מערכת החינוך ומוסדותיה . האסופה רואה אור בשותפות של < ד טבנקץ, המוסד בו פעיל המחבר, ואשל האגודה לתכנון ולפיתוח שירותים למען הזקן בישראל, המעורבת באופן פעיל, שנים רבות, גם בתחום הגרונטולוגיה החינוכית ) תוכניות לימודיותניסיוניות לנוער בתחום הזיקנה ( . כמוכן, ניתן ייעוץ מקצועי של מכון ברוקד"ל, אשר סייע ושיתף פעולה עם מחבר האסופה, בתכנונה, בגיבושה ובבנייתה . שמעון ברגמן * שלמה איגלשט"ן הוראת הזיקנה בבתיהספר היסודיים והעליסודיים, מכון ברוקד"ל, ירושלים pS4 / ) דפי דיון, ד 99 84 ( אדגר ו"נעברג 'הוראת הזיקנה לצעירי ביתספר', גרונטולוגיה, 92 30 ) 5 / 1984 ( עמי JPJ2 דוד אתר 'חינוך הדור הצעיר להבנת הזיקנה', שנתון סמינר הקיבוצים, 5 / ,1984 עמי 19 97 .
|
אשל - האגודה לתכנון ולפיתוח שירותים למען הזקן בישראל
|