|
עמוד:13
יחסי ציבור 13 פעולת היח"צ משתמשת בכלי התקשורת ככלי לתיווך והעברת המידע לציבור, כך שהם יציגו לציבור את העסק שלנו בצורה חיובית . כך, למעשה, ביחסי הציבור אנחנו מקדמים הצגה של העסק, המוצרים או השירותים שלנו בצורה חיובית ומעניינת, על ידי כלי תקשורת, במטרה ליצור אמינות ו"פרגון אובייקטיבי" לפעילות העסק שלנו . אם תפתחו עכשיו את העיתון, אתם תראו שם עשרות כתבות, % 74 מהן — תוצאה של עבודת יח"צ . כך גם ברדיו, בטלוויזיה ובכל כלי התקשורת . משמע, הרוב המוחלט של הפרסומים הם פעילות יחסי ציבור ! מה יוצא לנו מהפרסום הזה ? המון . תחשבו על שני עמודים בעיתון ; מצד אחד עמוד של מודעת פרסום, ומצד שני עמוד של כתבה, שניהם על אותו עסק . מה ישפיע עליכם יותר ? בוודאות הכתבה . תחשבו כמה עסקים כמו שלכם קיימים, כולם מפרסמים, בעיתון, בדיגיטל וכדומה, אבל . . . את אחד מכם הלקוח הפוטנציאלי פגש גם בתקשורת, בכתבה . מה זה עושה ללקוחות הפוטנציאליים ? קונה אותם ! למה ? כי זה פורסם בתקשורת, זה כאילו אובייקטיבי . אני בכוונה אומר כאילו, כי זה לא באמת אובייקטיבי . זה לא שבתקשורת חיפשו ובחרו במומחה הגדול ביותר, פשוט הייתה פה פעילות של יחסי ציבור לקידום האייטם . מה ניתן לעשות באמצעות יח"צ ? פרסום ידיעות לתקשורת — כותבים כתבה ומעבירים לכלי התקשורת . קיום אירועים וכנסים — במטרה למשוך אנשי תקשורת ולקבל חשיפה לעסק . שיתופי פעולה עם משפיענים — מובילי דעת קהל, שמפרגנים ומרימים את העסק . עבודה עם אנשי תקשורת — שיציגו אותנו כמומחים וכפרשנים .
|
|