|
עמוד:10
10 % 100 הצלחה קיבל במה, בגלל שהיה מי שפעל עבורו בפעילות של יחסי ציבור, ולאו דווקא בגלל שהוא עילוי בתחומו . בעידן הנוכחי עם תחרות כל כך נרחבת, כל עסק חייב ליצור לעסק בידול, ייחודיות, מיתוג, להגדיר חזון, ערכים וליצור צרכנות של ערכים . . . והכלי הזה, יחסי ציבור, הוא למעשה הכלי שנתפס כמשפיע ביותר ומאפשר לנו להגיע לחשיפה אדירה . למה הוא משפיע במיוחד ? כי אנשים תופסים את האייטמים בתקשורת כאובייקטיביים ואמינים . הסיפור הבא ימחיש לכם את כוחו של היח"צ : בשנת 2019 ליוויתי עירייה בצפון כראש תחום מדיה, זו הייתה רשות קטנה שבה כל הפעילות התבצעה על ידי אדם אחד . . . על ידי . לעומת זאת ברשויות גדולות, מערך התקשורת כולל דובר, עוזר דובר, משרד יחסי ציבור, מנהל דיגיטל, צלם, מנהל פרסום וכדומה . כשנכנסתי לתפקיד בחנתי את מצב הרשות וגיליתי עיר עם תדמית שלילית בכל הממדים : בקרב עובדי הרשות, בקרב התושבים ובקרב כלל אזרחי ישראל . בנוסף, גיליתי שאין לי משאבים כלכליים לעבוד איתם — אין תקציב לפרסום, לקידום קמפיינים בדיגיטל וכדומה . מהר מאוד הבנתי שהאופציה שלי היא אחת — יחסי ציבור . בניתי תוכנית מדורגת הכוללת שלושה מעגלים : מעגל פנימי — עובדי הרשות, מעגל ביניים — תושבי העיר, ומעגל חיצוני — כלל תושבי מדינת ישראל . התחלתי לעבוד במעגל הפנימי — פנים ארגוני, ליצור גאוות יחידה באמצעות מתן ביטוי ובולטות לעובדים . לאחר כחודש וחצי, כשראיתי שיש שינוי, ואפשר לומר שהפכנו את העובדים לשגרירים מול התושבים, התחלנו לקדם שיח ושותפות עם התושבים, עברנו לטפל במעגל השני — התושבים . במסגרת הפעילות התחלנו לערב אותם, ליידע אותם, לתת להם מידע כל הזמן סביב השעון . זו הייתה בשורה של ממש, מעיר סגורה תקשורתית לעיר משתפת ומיידעת את הציבור באופן נרחב .
|
|