|
עמוד:28
כסלו תשפ"ה . דצמבר 4202גיליון 99 28 בשבע חזיתות אחת האמירות המצוטטות במדריך העלאת המורל היא פרי עטו של השיח' עבד אללה עזאם . בגדודי אלקסאם לומדים לקטים מאמירותיו של אלעזאם, הנקשר לתנועת חמאס מיום הקמתה . הוא ראה בחמאס את חוד החנית בעימות הדתי נגד היהודים בפלסטין וממשיכת דרכה של האחים המוסלמים, שהוא עצמו היה פעיל בה בשנות ה - 60 . לא רק העובדה שעזאם וחמאס נמנו עם תנועת האחים המוסלמים חיזקה את הקשר ביניהם, אלא גם לקרבה 11 . האידיאולוגית ביניהם היה משקל חשוב הקרבה שחש עזאם לתנועת חמאס וההיכרות שלו עמה באו לידי ביטוי בספר שכתב על חמאס תחת הכותרת : "חמאס – השורשים ההיסטוריים והאמנה" ( חמאס - אלג'ד'ור 12 . אלתאריח'יה ואלמית'אק ) עזאם בספרו זה חתר להוביל את הקורא למסקנה ולפיה רק חמאס מסוגלת להשיב את פלסטין לידי המוסלמים בעידן 13 . עזאם העריך מאודהנוכחי את השיח' אחמד יאסין, מנהיגה הרוחני של חמאס, וכינה אותו "סמל העמידה האיתנה 14 . ( צמוד ) של התנועה האסלאמית" בשנת 1984 השתקע עזאם עם משפחתו בעיירת הגבול הפקיסטנית פשאור, שם הקים עם אסאמה בן לאדן את "המשרד למתן שירותים ללוחמי הג'האד ( מג'אהדין ) ", שפעל כמרכז לגיוס מתנדבים מוסלמים ותרומות מכל רחבי העולם למען לוחמי הג'האד האפגנים . עזאם הוא שהניח את היסודות להקמת ארגון אלקאעדה, והיה לאורך כל תקופת מלחמת אפגניסטן למורו הרוחני של בן לאדן . אחת מנוסחאות הדרבון לפעילי חמאס היא מתוך טקסט של עזאם שאותו לומדים בזרוע הצבאית . הטקסט מכונה : "כתיבת ההיסטוריה בדם" . במדריך העלאת המורל של פעילי הנח'בה נכתב : "ההיסטוריה נכתבת בדם ; שורות ההיסטוריה נכתבות רק בדם . ארמון התהילה נבנה רק באמצעות גולגלות ; העוצמה והרוממות מושתתות רק על גבעות של שרידי גופות 15 . וגופות" בקובץ ליקוטי אמירות עזאם מופיע הטקסט המלא של האמירה הנכללת במדריך העלאת המורל שעמה הגיעו פעילי הנח'בה ליישובים . "מעטים הם אלה שנושאים עקרונות, ומעטים עוד יותר הם אלה אשר סולדים ויוצאים מהעולם הזה למען מסירת ערכים אלה . מעטים מעלית זאת הם מי שמוסרים את נפשותיהם ואת דמם כדי להגיש עזרה לעקרונות וערכים אלה, שכן הם מעטים ממעטים ממעטים . לא ניתן להגיע לתהילה אלא בדרך זאת . בלתי אפשרי שיוקם בניין לדת זו, לא שיונף לה דגל ולא שתשוט ספינה אלא בדרך זו בלבד . אין גן עדן ללא דרך זו . ( 142 : 3 ) 'האומנם חשבתם כי תיכנסו לגן עדן בלא שידע אללה מי בכם קם להיאבק 16 ? ומי עמד בעוז רוח [ צבר ; בלחימה ] סיכום בארגוני ההתנגדות ( מקאומה ) ובראשם חמאס האמונה והפעילות הצבאית שזורות זו בזו . הנחת היסוד היא שעל פעיל הג'האד המלחמתי לבצע שני סוגים של הכנה : הכנה נפשית מנטלית שעיקרה חיזוק האמונה והכנה פיזית צבאית . לפיכך אין תמה שבחומרים הרבים שהגיעו מעזה יש נתח משמעותי לספרים ולספרונים שעוסקים בחובות הפולחניות החלות על פעיל ג'האד גם בזמן לחימה . כאשר לוחם הג'האד נכנס ללחימה הוא שואב עידוד באמצעות אמירות מדרבנות ( כלמאת תחפיזיה ) שהן פסוקי קראא'ן ומסורות חדית' הדוחפות אותו להילחם בעוז רוח . הקשר ההדוק בין אמונה לפעילות צבאית מתבטא גם במתן "ההיסטוריה נכתבת בדם ; שורות ההיסטוריה נכתבות רק בדם . ארמון התהילה נבנה רק באמצעות גולגלות ; העוצמה והרוממות מושתתות רק על גבעות של שרידי גופות וגופות" "הציונים לא יילחמו נגדנו אלא באמצעות מטוסים או טנקים כי הם חוששים לפגוש אתכם [ בשדה הקרב ] . כי אתם עורגים למות למען אללה, כפי שהם עורגים לחיות" מצוות בשעות הלילה שעל הלוחם לקיים כדי לרוממו, להגן על עצמו מטרדות העולם הזה, להיות מוגן מהגיהינום . למשל, לומר "אללה ( הוא ) הגדול ביותר" ( אללה אכבר ) 500 פעם . או לומר "השבח לאללה" ( אלחמד לאללה ) 500 פעם .
|

|