|
עמוד:13
13 הפ וליטיקה של ה אוכל זאת הפוליטיקה של האוכל — מערכות היחסים בין חקלאים, תאגידי מזון, ורשתות שיווק, בין כל אחת מהקבוצות לבין המדינה, ובינן לבינינו . בטיול הקצר שנצא אליו אנסה להראות את מה שרחוק מעינינו — את הקלקולים במערכות היחסים האלה, את התוצאות שלהם, ואת מה שאפשר לעשות כשמתוודעים למציאות : הצעה לפתרון . חלקו הראשון של הספר, שיתחיל ברעם התותחים שבשדות עוטף עזה, יוקדש להצגת עולם המזון האמיתי שמקיף אותנו . הוא יציג את סיפור השיבוש, יגלה לנו איך החקלאות הישראלית נהפכה מחוט השדרה של נס הקמת המדינה לאויב של הכוחות החזקים במשק, יחשוף בפנינו כיצד הכוחות הללו מגייסים את המשאבים הציבוריים לתועלתם, וידגים לנו איך עובדת השיטה, ואיך אולפנו להשתתף בשוק המזון המונופוליסטי, מהמסואבים והנצלניים במערב . ואחרי התיאור, אנסה להפיח חיים במילה החבוטה "ריכוזיות", להראות אותה בחיינו, ולגעת בהשפעות המובנות פחות, ובעיניי המזיקות ביותר, של חיי האוכל בישראל . אבל אסור להתייאש . אפשר להילחם על המציאות . היא יכולה להשתנות תוך זמן קצר . למעשה, יש דבר שכל ממשלה בישראל יכולה לעשות,
|
|