|
עמוד:11
11 הפ וליטיקה של ה אוכל המצרכים רחוקים מאוד ממה שנדמה כמובן מאליו . גם האיכות והבריאות שלהם . וכל הפרטים שנוגעים למקורם, אופן גידולם, איכותם וייצורם — מוסתרים . כשניסיתי לברר מי גידל את האפונה הקפואה בשקית או לאן נעלמו כל כך הרבה מאפיות וגבּניות קטנות, ולמה, נקלעתי לחור שחור בירוקרטי . הסיפור של האוכל שלנו לא רק חסר, הוא מוסתר . בעולם של תקשורת ותדמית, כל מה שנוגע לאוכל שלנו הוא תדמית מלוטשת, שמסתירה את המציאות . בינינו לבין האוכל שלנו חוצצת חבורה קטנה, צינית ועשירה באופן בלתי נתפס . חברים בה קומץ יצרנים, יבואנים ומשווקים גדולים, שמוּכּרים לכולנו . הם בראו לנו מראית-עין של עולם אוכל מגוון ומפתה, ערכּי ומלא אושר, אבל מאחורי הקלעים, החברות הללו מתמסרות למרדף כפייתי אחרי הגדלת רווחים . הן משנות את התפריט הישראלי והמקרר הישראלי, ובמקביל הן מתנתקות מהחקלאות והתעשייה המקומיות, ומתנערות מאחריות ואתיקה — כשאלה אינן רווחיות להן . ועל תוצאות ההשתלטות הזאת אנחנו משלמים, ונשלם, בכסף, בריאות, ופגיעה בכלכלה ובחוסן הלאומי . הטענה הזאת עשויה להישמע מבהילה או מוגזמת . לצערי, בעוד כמה עמודים היא תתבהר,
|
|