|
עמוד:11
חצר תל-חי ( 1974 – 1978 ) היא שילבה באמצעות אינספור רישומים, ציורים וקולאז׳ים את חצר תל-חי האיקונית המקומית, לצד דמותו של המחבל קוזו אוקמוטו ושאלות מושגיות וסכמות גופניות של טורסו — הקישורים בין המיתוס המקומי של תל-חי ובין טרור הקנו לה מקום קנוני בשדה האמנות המקומית . ואולי לא פחות מכך עשו זאת הוויכוח והסערה שהיא עוררה בשדה המקומי בגישתה העקרונית ובתעוזתה . ב כניסות כפולות ( 1995 ) היא חיברה בין ציורי מבנים אדריכליים נוסח הבאוהאוס, שנעשו באמצעות הצלפת אבקת פיגמנט, ובין דמויות של ילד ( מפגר ) , נער ( ליצן ) וזקן ( אמן ) המבוססות על מקורות ספרותיים, קולנועיים והיסטוריים שונים ולצידן גרוטסקות . באמצעות שאילה וניכוס ממקורות שונים, כמו עיתונות, טלוויזיה וספרים, יצירתה מסמנת באמצעות הרישום או הציור את החזרתיות כמושג מפתח . במשך כשני עשורים, בשנים 2003 – ,2022 הייתה מהמרצות הדומיננטיות במחלקה לאמנות בבצלאל . בקיאותה והידע הנרחב שלה באמנות פלסטית ובספרות נכחו לאורך שנות ההוראה שלה כחלק בלתי נפרד ממשנתה הפדגוגית ומתפיסותיה כאמנית . היא לימדה קורסים רבים בתחומים שונים, החל בשיעורי ציור ורישום וכלה בסדנאות רעיוניות וקורסי קריאה וניתוח טקסטים, שירה וקולנוע . היא חיברה בין הדיסציפלינות השונות ודרשה מתלמידיה למצות מחשבה ומהלכים . אלה העריצו אותה ונענו בדריכות לקריאותיה ולביקורת שהביעה, אף שלא אחת חוו את נחת לשונה החדה . כמבקרת היא חיוותה את דעתה במישרין וללא פשרות, והייתה לדמות מרכזית מוערכת ומשפיעה . ואכן, חלק בלתי נפרד מזהותה של תמי הוא הכריזמה שלה . בלתי אפשרי להתעלם מנוכחותה, שכמו יצירתה, היא מורכבת ומהפנטת . מבטה סקרן, והתייחסותה לכל יצירה רצינית ומעמיקה וחסרת פשרות . היא חוקרת ביסודיות את המחשבה שמאחורי היצירה . היא עוקבת בדקדקנות אחר כל פרט ופרט . גישתה — בין שנפעמת ובין שמאוכזבת — מצליחה ליצור מרחב של קריאה בהירה וצלולה . וכנערה שבידה רוגטקה, היא מבחינה, מכוונת ופוגעת . כושר הפענוח שלה חושף הבנה עמוקה, שמפענחת להפליא מצבים ומהלכים אמנותיים . ההבנה המעמיקה והרגישה שלה את המעשה האמנותי לצד הגישה התאבה לפענוח מרכיבי היצירה וחידותיה, הן רוחה של המחלקה לאמנות בבצלאל . בשמי, בשם מרצי המחלקה, שרבים מהם היו תלמידיה, ובשם הסטודנטים שלה, אני שולח ברכת תודה והערכה על שנים ארוכות מרתקות לצידה ועל תרומה משמעותית לשדה האמנות המקומי ולהוראת האמנות בו . 10
|
|