תוכן עניינים

עמוד:5

אֵלּוּתַּלְמִידֵי חֲכָמִים שֶׁיּוֹשְׁבִין אֲסוּפּוֹת אֲסוּפּוֹת וְעוֹסְקִין בַּתּוֹרָה הַלָּלוּ מְטַמְּאִין וְהַלָּלוּמְטַהֲרִין הַלָּלוּאוֹסְרִין וְהַלָּלוּמַתִּירִין הַלָּלוּפּוֹסְלִין וְהַלָּלוּ מַכְשִׁירִין [ . . . ] אַף אַתָּה עֲשֵׂה אזְנֶיךָכַּאֲפַרְכֶּסֶת וּקְנֵה לְךָלֵב מֵבִין לִשְׁמוֹעַ אֶת דִּבְרֵי מְטַמְּאִים וְאֶת דִּבְרֵי מְטַהֲרִים אֶת דִּבְרֵי אוֹסְרִין וְאֶת דִּבְרֵי מַתִּירִין אֶת דִּבְרֵי פוֹסְלִין וְאֶת דִּבְרֵי מַכְשִׁירִין . ( בבלי, חגיגה, ג ע"ב ) הניגודים שייכים זה לזה, ההרמוניה המשובחת ביותר היא פרי מחלוקת, והכול מתפתח בדרך המאבק . – הרקליטוס ( פופר, ,2003 עמ' 20 )

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר