|
עמוד:8
אליי כדי שאסייע להם לנווט את ספינת הכתיבה במים הסוערים . הם כתבו לבד, וכתבו ביחד ; במפגשי כתיבה בהנחייתי, ובמפגשי כתיבה משלהם . בסופו של דבר צמח הספר כאסופה של טקסטים סיפוריים המבוססים על ניסיון חייהם של הכותבים, ובמרכזו מוצבים הם עצמם כמטפלים וכבני אדם, המתמודדים עם חוסר ודאות באבחון, בטיפול, בקשר עם המטופלים ובמגוון עניינים הקשורים במציאות שמחוץ לחדר הטיפולים . הם חושפים בעיקר את עצמם, את לבטיהם ורגשותיהם . חלק מהסיפורים בדיוניים, וחלקם מספר על מטופלים שהיו - במקרים אלו שונו כל הפרטים המזהים כדי לשמור על הסודיות, שהיא נשמת אפו של המפגש הטיפולי . אם יהיו קוראים שיזהו בספר את עצמם או חלקים מסיפורם האישי, אין זה אלא מחמת השכיחות הרבה של האירועים המתוארים . לאחר שנשלמה הכתיבה, ביקשו ממני המחברים לערוך את כתב היד . קיבלתי לידיי אסופת טקסטים, שבאופן בלתי מפתיע לא מעטים מהם מתכתבים זה עם זה ומהדהדים זה את זה ; כשם שהמעגלים שבהם נחשפים המטופלים והמטפלים זה בפני זה, ובפני המעגלים החברתיים הסובבים אותם, מהדהדים אלו את אלו . בקריאה של כלל הטקסטים התבלטו כמה תמות מרכזיות, העומדות בלב התהליך הטיפולי כמו גם בלב חיי אדם בכלל, ובארץ בפרט ; סביבן נערכו והתגבשו פרקי הספר . הפרק פחד עוסק בחרדות סביב אבחנה של מחלה ( והיעדרה ) , תסמינים רפואיים, מגפת הקורונה, מועקה נפשית, הרצון והצורך בשינויים מקצועיים, חרדה מפני טיפול, מפני לחצים חברתיים וחרדת המוות . הפרק כאב מביא את כאבה של מטופלת ותגובות בני משפחתה אליו, כאב נפשי סביב טראומת ילדות, כאב משותף למטופלת ולמטפל, וכאב החמצה על אפשרויות חיים שלא נחוו . סוד מספר את סוד חייה של מטופלת הנחשף בזקנתה, על מבוכות ואי-הבנות הנובעות גם מהסתרה, על התלבטות לגבי היריון שהוא פרי רומן אסור, על שקר מתוך אהבה, ועל חושף שחיתויות הנלחם לגילוי סוד אפל . הפרק מלחמה אנדרה מטלון || סטנלי רבין || יובל שורר || איה בידרמן 8
|
|