פרק ראשון: מבוא

עמוד:12

12 פרק רא שו� | אב� ד ר * משמעותית בכ * הו פ * ספ ר נבוא י זה ל . סדורה וייחודית בהבנת אירוע י� אלו והשל כותיה � על עיצוב הזהות של ע� ישרא ל כא שר , ספר י חזקאל מסודר בצו רה כרונולוגי ת . בגלות עד ל ימינו ח "מ� ג " ואיל ו פרקי � ל, ד ניתנו בשני� שלפני החורב� "כ�' פרקי� א , במרכזו של הספר ישנו קוב� נבואות לגויי� . בשני� שאחריו 1 . בגלל תוכנ� ואינ� מסודרות בסיד ור כרונולוגיהמרוכזות יחד נראה ממשיכות ומשלימות את , כי הנבואות שנמסרו לאחר החורב� כ * שי ש מקו � לבח ו� ,הנבואו ת מה שני� שלפני החורב� בכל נושא . ה� על פי נו שאי�, את נבו אותיו של יחזקאל ה � על פ י סידור� בספ ר י� עקר וניי� ה עולי� לצד ה דיו� ב פרקי ה ספר נע מוד ע ל מספ ר נושא , כגו � הקש ר שבי� ספר י חזקאל וספר ויקרא, מתו * העיו� בנבואו ת . ההשוו אה בי� ספר י חזקאל וספר י רמיהו ועוד ¯˜Ú ‰ÈÒËÂ¯È – " ÂÈ·È‡Ì ÓÏÍ ··Ï ‚Âω ··Ï‰ " ובכל זאת , יחזקאל הנבי א איננו מוזכר בשמו בספרי המקרא האחרי� ההיסטורי בתוכו נכתב הכתוב בספר מלכי� נות� בי דינו את ההק שר : הספר יְר - �ָלִָ� + ָבֶ ל מֶלֶ * ְ נְב 4 כַדְנֶ א / ַר עַבְדֵי [ קריעָ ל - ] ע לה הַ הִיא + ָעֵת וַעֲבָדָיו הָעִי ר עַל + ָבֶל מֶלֶ * ְ נְב - כַדְנֶא / ַר וַ > ָבֹא . + ַ = ָצ < רהָעִיר וַ 8ָבֹא וְ אִ = < ה - א + ָבֶל לֶ * ְ מֶעַל יְה - דָה מֶלֶ * ְ יְ ה < יָכִי� וַ > ֵצֵא . עָלֶיהָצָרִי� . לְמָלְכ < �ְמֹנֶה + ִ�ְנַ ת + ָבֶ ל מֶלֶ * ְ אֹת < וַ > חַAִ וְסָרִיסָיו וְ @ ָרָיו וַעֲבָדָיו אֶ ת וַ יְקַ / ֵ� הַ = ֶלֶ * ְ + ֵית וְא < צְר < ת' ה + ֵית א < צְר < לָBת אֶ ת מִ $ ָ� וַ > < צֵא ֲאַB �ֶר 'ה + ְהֵיכַל יִ @ ְרָאֵל * ְ מֶלֶ�ְלֹמֹה עָ @ ָה אֲ�ֶר ָהָCַה ב לָB יֵלְB לָBיֵר < + ִF וְאֵת לָB�יִרָEַה וְאֶת יְר - לָB�ִַלָ� אֶת וְהִגְלָה . ִDה' + ֶר לֹא וְהַ = רֵFְסַ הֶחָרָ� Fלָכְו < לֶה אֲלָפִי� [ קריעֲ @ ֶרֶת ] עשרההַחַיִל הַ = ֶלֶ * ְ אֵ � וְאֶת + ָבֶלָה < יָכִי� יְה אֶת וַ > ֶגֶל . הָ ַHַD�ַע �ֶרI ת ז - לַת רGְ�ִנ מהשנה : יז , ט" ציו� התארי� המפורש האחרו� מצוי בנבואה למצרי� בפרק כ . 1 . העשרי� ושבע לגלות יהויכי�

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר