|
עמוד:12
12 ü הקדישו תשומת - לב מיוחדת לדברי המורה בתחילת השיעור ובסופם . מורים רבים חוזרים בתחילת השיעור על עיקרי הנושאים החשובים שעליהם דיברו בשיעור שעבר ומציגים את הנושאים שעליהם ידברו בהמשך . לקראת סיום השיעור הם מסכמים את הנקודות העיקריות . ü שימו לב לנושאים להם מקדישים המורים את מרבית זמן השיעור . אם תתרכזו בדברים הנאמרים או הכתובים, לא יהיה לכם קשה למצוא את התשובה כי במהלך שיעור בודד מורים מציגים מספר מצומצם בלבד של נושאים עיקריים ורעיונות מרכזיים . כאשר הם חוזרים ומסבירים רעיון מסוים מספר פעמים, כל פעם בצורה שונה, וכאשר הם מביאים מספר גדול יחסית של דוגמאות – סימן שהם עוסקים בנושא חשוב באמת שמומלץ להכיר ולהבין . ü שימו לב לאופן שבו המורים שלכם מציינים דברים חשובים . הם עושים זאת באמצעות : ß טון הדיבור ß הדגשה של מילים מסוימות תוך הרמת - קול ß קצב הדיבור ) דברים חשובים נאמרים בקצב איטי יותר ( ß חזרה על אותו רעיון בנוסחים שונים ß שימוש במילות מפתח : "שימו לב", "ולכן", "מכאן נובע ש . . . ", "מה אפשר ללמוד מזה ? ", "יש ארבע סיבות עיקריות, והחשובה שבהן היא . . . " ß כתיבת הדברים על הלוח או הקרנתם באמצעות שקפים או מצגת . ü אל תקבלו את דברי המורה כפשוטם . כאשר הוא מציג מידע, שאלו את עצמכם : 1 . "מה המסקנה שעולה מדברי המורה ? " 2 . "האם דברי המורה הם עובדה או הבעת דעה ? " 3 . "האם דברי המורה הם דעה אישית או דעה של אחד האנשים שבהם עוסק השיעור ? "
|
|