פתח דבר

עמוד:14

למידה מעורבת, המשלבת בין למידה פנים אל פנים ובין כתיבת בלוג מקוון . מטרתו של המחקר היא לבחון את תפקידיו של הבלוג המקוון בקורס זה, כפי שעלה מניתוח תמטי של בלוגים שכתבו 61 סטודנטיות . ניתוח הממצאים העלה חמש תמות מרכזיות, המציגות את האופן שבו סטודנטיות תפסו את הקורס ותכניו, וכן מציגות את תפקידי הבלוג השונים כמאפשרים חשיבה, היזכרות ואוורור רגשי : ( 1 ) התייחסות למאפיינים ייחודיים של הקורס האינטגרטיבי ; ( 2 ) התייחסות פתוחה וביקורתית לפרקטיקות הוראה ייחודיות בשיעורים ; ( 3 ) הבלוג כאמצעי לשחזור ולתיעוד ; ( 4 ) הבעה חופשית של רגשות משמעותיים שעלו בעקבות הלמידה בכיתה ; ( 5 ) הבנה מעמיקה של תפקיד המורה בהוראת תלמידים עם לקויות למידה . בתחום של למידה - - הוראה בסביבה דיגיטלית ישנם מספר מושגים מרכזיים, שבהם עשו כותבי הפרקים שימוש . כדי לבאר את המשמעות של כל אחד מן המושגים הללו, אנחנו מציגים את ההגדרות של כל אחד מהם להלן : למידה מרחוק היא מערכת הוראה או למידה המקשרת בין מורה ותלמיד אשר אינם נמצאים באותו מקום ולעיתים גם לא באותו אזור זמן . למידה מרחוק החלה במאה ה - - 19 במתן "השכלה בכתב" לתלמידים ללא נגישות למרכזי למידה מסיבות גאוגרפיות או בשל לקות . למידה מרחוק מקוונת היא למידה המקשרת בין מורה ותלמיד אשר אינם נמצאים באותו מקום ולעיתים גם לא באותו אזור זמן, כשהתהליך מתבצע בסביבה מקוונת . למידה מקוונת סינכרונית היא צורת למידה המתרחשת בסביבה מקוונת שבה ההוראה והלמידה מתרחשות באותו זמן ( לדוגמה : שיעור המתקיים בעזרת תוכנת הזום ) . למידה מקוונת א - - סינכרונית היא צורת למידה המתרחשת בסביבה מקוונת, שבה ההוראה והלמידה אינן מתרחשות באותו זמן ובאתו מקום . לדוגמה : קורס המתקיים באמצעות אתר למידה סמדר בר - טל | יצחק גילת 14

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר