|
עמוד:12
מרק פישר 12 לשרוד ללא התחדשות ? מה קורה אם הצעירים אינם מסוגלים עוד להפתיע ? "הילדים של מחר" מתחבר עם החשד שהסוף כבר הגיע . שזהו המצב ושהעתיד צופן רק חזרה ושכפול . האם ייתכן שאין מזור וששום "הלם החדש" אינו עתיד לבוא ? חרדות כאלה נוטות להתנהג כמטוטלת דו-קוטבית : התקווה "המשיחית הקלושה" שחייב להגיע דבר-מה חדש שוקעת לאמונה הקודרת ששום דבר חדש לא יתרחש . המוקד עובר מ"הדבר הגדול הבא" ל"דבר הגדול שהיה" — מתי זה היה וכמה גדול הוא היה ? ברקע של "הילדים של מחר" עומד ת"ס אליוט, שכן אחרי ככלות הכול הסרט נטל את מוטיב העקרוּת מיצירתו "ארץ הישימון" . כיתוב הסיום של הסרט — "שאנטי, שאנטי, שאנטי" — קשור ליצירה המקוטעת של אליוט יותר מאשר * לתצרף השלום ההרמוני של האוּפָּנישָדוֹת . * בהינדואיזם : שם כללי לאוסף חיבורים בעלי אופי דתי-הגותי שחוברו לאחר המאה ה- 8 לפנה"ס והם הבסיס הפילוסופי של ההינדואיזם הקלאסי .
|
|