"כן" הוא הבסיס שעליו נבנה ה"לא" מבוא למהדורה העברית

עמוד:10

לחשוב על ילדים — לדבר עם הורים | 10 הסתכלותו הפסיכואנליטית המאלפת, אשר נמנעת תמיד, בכל כתביו, משימוש בז'רגון, ומתורגמת לתובנות שיוצרות בקורא חוויה של מוכרות עמוקה, כזו שנובעת מעומק הנפש . בין הנושאים שהוא עוסק בהם בספר : עצם האפשרות למחקר אובייקטיבי של טבע האדם ; ההתפתחות הנפשית בינקות ; הילד בתוך משפחתו ( סירוב שינה והקשר שלו ליחסים במשפחה, השפעת אובדן על הילד, הופעת סימפטומים בעקבות הולדת אח ) ; הילד בגן ובבית הספר ( תוך הדגמה לשיתוף פעולה בין המורה, ההורה והרופא בהבנה עמוקה של הילד ) ; אימוץ והורים חורגים ( עם התייחסות מיוחדת לערכה של "חוויית אי-הצלחה" ) ; בעיות פסיכוסומטיות של ילדים וההבנה העמוקה של פעולת הלא-מודע וחיבור הגוף-נפש שמאחוריהן ; הרטבה ; קנאה ; אשמה ; בניית אמון . 60,000 התייעצויות דונלד וודס ויניקוט נולד ב- 1896 בעיר פלימות בדרום-מערב אנגליה, ובסוף שנות העשרה לחייו החל בלימודי רפואה והתמחה ברפואת ילדים ( פדיאטריה ) . משנת 1923 הוא עבד במשך ארבעים שנה בבית החולים פדינגטון גרין בלונדון, שם ייסד מחלקת ילדים מיוחדת במינה, שהפכה במרוצת השנים ממחלקה פדיאטרית מסורתית למחלקה פסיכיאטרית-פסיכואנליטית לילדים . יש לציין שוויניקוט היה הראשון שהחיל מושגים פסיכואנליטיים על הפרקטיקה הפדיאטרית . הוא עשה זאת בספרו הראשון Clinical Notes on Disorders in Childhood , שיצא לאור בשנת 1931 ועסק ברפואת ילדים . במסגרת עבודתו בבית החולים, וכן בקליניקה הפרטית שפתח, הוא ערך כ- 60,000 התייעצויות שבהן ראה ילדים והוריהם . חלק מההתייעצויות האלה היו לגבי ילדים חולים ( במחלות גופניות ) , שהובאו אליו על ידי הוריהם . בשנות העשרים והשלושים לחייו, במקביל לעבודתו כרופא,

כנרת, זמורה דביר בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר