תוכן העניינים

עמוד:ט

ת ו כ ן ה ע נ י י נ י ם | ט 3 . הגיוון הלשוני בארמית של התלמוד הבבלי 172 4 . דברי סיכום 177 פרק שמיני : אַיִן מיֵש : הערות על היווצרותן של מילות שלילה בשפות השמיות 178 1 . מבוא 178 2 . הארמית הבבלית 183 3 . "לאו" בסורית ובארמית הבבלית 184 4 . הבדלים תחביריים בין "לא" ובין "לאו" 189 5 . הסביבות שבהן "לאו" מופיעה בארמית הבבלית 190 6 . הצעה לתהליך שבו השינוי הזה התרחש 195 7 . סיכום 195 פרק תשיעי : ההיסטוריה של המיליות "אילולי" ו"אלמלי" : דיאכרוניה לשונית וגלגולי מסורות 197 1 . מבוא 197 2 . תמורות בתחביר ובמשמעות של "אלמלי" ו"אילולי" 199 3 . דוגמאות חריגות 216 4 . חילופים בין כתבי היד של התלמוד הבבלי 226 5 . הערות פרשניות על ההוראות המנוגדות של "אלמלי" 230 6 . דברי סיכום 231 פרק עשירי : לשונות ספרות יהודיות בימי הביניים : הארמית של הזוהר כמקרה מבחן 232 1 . מבוא : האפיון של העברית והארמית בימי הביניים כלשונות ספרות 232 2 . אפיונים של לשונות ספרות 235 3 . לשון הזוהר כלשון ספרות 248 4 . שלושה בירורים בלשון הזוהר 254 5 . דברי סיכום 266 פרק אחד-עשר : בלשנות ופילולוגיה בחקר החומר האפיגרפי ממדבר יהודה : תמונת מצב עדכנית והרהורים על העתיד 268 1 . מבוא : בלשנות ופילולוגיה 268 2 . הדקדוק של העברית היהודאית 271 3 . שפה ואוריינות 277 4 . חשיבות ספרו של וייז לחקר הבלשנות 286 5 . דברי סיכום 287

האקדמיה ללשון העברית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר