הקדמה

עמוד:11

משחק ההתקשרות 11 במהלך 25 השנים האחרונות, פיתחתי סינתזה ייחודית של פעילות משחקית יעילה ומהנה בין הילד להורה, שאני מכנה אותה משחק ההתקשרות . הפעילויות האלה נתמכות במחקרים בתחום ההתקשרות, התרפיה ומדעי המוח . האם ידעתם שאינטראקציה חברתית חיובית ממריצה היווצרות של אוקסיטוצין, חומר כימי שגורם לתחושה נעימה, מפחית את המתח ומגביר צמיחה וריפוי, ותוך כדי כך גם מקדם את התפתחות מוחו של ילדכם ? משחקי שיתוף פעולה מגרים במוח אזורים ששולטים בהתנהגות תוקפנית, וצחוק מפיג כעס וחרדה באמצעות הפחתת הורמוני הדחק . לאחר אירועים טראומטיים אפשר "לחווט מחדש", פשוטו כמשמעו, את המוח של ילדכם באמצעות סוגי משחק מסוימים שמסייעים להם להחלים מהטראומה . מצאתי שהפעילויות האלה יעילות בעבודה עם ילדים בכל הגילים, ועם משפחות מתרבויות שונות . הורים מרחבי העולם מופתעים לעתים קרובות מהשינויים המיטיבים שהם מבחינים בהם אצל ילדיהם לאחר שהעסיקו אותם בצורות המשחק הייחודיות האלה . למשחק ההתקשרות יש כמה מאפיינים מיוחדים, שמבדילים אותו ממשחקים ומפעילויות ספורט מסורתיים . המשחק ממוקד בילד, לעתים קרובות הוא כרוך בצחוק, הוא אינו דורש ציוד מיוחד, והוא יכול להתרחש בכל מקום ובכל זמן . בנוסף, המשחק אינו תחרותי ואין לו כללים קבועים . ילדים אוהבים את משחק ההתקשרות ולעתים קרובות אף יוזמים אותו . למעשה, ייתכן שאתם כבר עוסקים בצורות מסוימות של משחק ההתקשרות בלי להיות ערים למשמעות העמוקה או לתועלת שבפעילויות האלה . הספר הזה יבאר את המשמעות העמוקה של הפעילויות המוכרות האלה ( כמו למשל משחק המחבואים ) . הוא גם יתאר את החשיבות שבהעסקת ילדים בצורות המשחק האלה על מנת לפתור סוגים מסוימים של קונפליקטים . לעתים הדרך שבה מזמינים ילדים למשחק לובשת צורה של התנהגויות מרגיזות שאתם עלולים לפרשָן כהשתטות, כחוצפה או כבזבוז זמן . הספר הזה יסייע לכם לפרש את ההתנהגויות האלה באופן שונה ולהגיב בדרכים שמעודדות חיבור ושיתוף פעולה . בניתי את הספר סביב בעיות משמעת אופייניות ומקורות ספציפיים של

אחיאסף

אגם הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר