|
עמוד:12
12 מוח הילד החברתית והקוגניטיבית מזינות זו את זו . כמובן שכדי לגדל ילד לפי תפיסה כזאת, חשוב שגם ההורים יהיו מודעים לה . בילבאו מציג בספרו תחום נוסף שמשתלב בחינוך בעשור האחרון, תחום שנקרא לעתים נוירופדגוגיה . הנוירופדגוגיה מציעה לשלב בין הניסיון המצטבר, לאינטואיציות ולמדע המתפתח בתחום הלמידה וההוראה, וזאת מתוך מחשבה שככל שנדע יותר כך נוכל לקדם תהליכים ויכולות, כמו גם להתמודד טוב יותר עם לקויות שונות . הידע שנאסף מחזק בנו את ההבנה שנוכל להשפיע על עיצוב אופיו, התנהגותו ויכולותיו של הילד, מעניק לנו ביטחון ומקל את ההתמודדות עם אתגרים במהלך הגידול, ומאפשר ליצור כלים חינוכיים חדשים ומיטיבים בדרך המשותפת של בני המשפחה .
|
|