|
עמוד:14
14 | הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה : אתגרים, הזדמנויות ושינוי | כרך א הגורמים התורמים ליצירתה של קבוצה מקוונת בהכשרת מורים מזורזת ומקוונת, הן את הגורמים המעכבים אותה . הפרק התשיעי – "'הוראה בפיג'מה : הכשרה מרחוק בחינוך המוזיקלי" ( טל וייס וביאטריס בר ) – עוסק בזיהוי פרקטיקות חדשות שנוצרו באופן ספונטני כדי לתת מענה מיידי למצב המאתגר שנוצר במשבר הקורונה . במהלך המשבר התברר ששיטות הלמידה וההוראה בחינוך מוזיקלי אינן רלוונטיות עוד למצב החדש . הפרק מבליט עקרונות וקווים מנחים חדשים ללמידה מרחוק בחינוך המוזיקלי, שעלו מהעבודה בשטח עם סטודנטים . עד כה לא פורסמו מחקרים העוסקים בשיטות הוראה מרחוק בחינוך המוזיקלי ולא נחקר מודל הכשרה חדשני בעקבות המעבר להוראה מרחוק . המחקר המוצג בפרק זה הוא אפוא ראשוני . הפרק העשירי – "הסבת אקדמאים להוראה בקבוצה רב - תרבותית : היבטים טכנולוגיים, פדגוגיים ובין - אישיים בסדנה לאימוני הוראה בצל הקורונה" ( מאת מרי גוטמן ) – מתעד חקר מקרה, המבוסס על סדנה לאימוני הוראה במדעי החברה שהעבירה החוקרת בקבוצה רב - תרבותית של סטודנטים בתוכנית להסבת אקדמאים להוראה באחת האוניברסיטאות בארץ . הסדנה, שהועברה בשנת תש"ף עם פרוץ מגפת הקורונה והטלת הסגר, הומרה למתכונת מקוונת ולמפגשי זום . פרק זה מתעד את מהלך הסדנה ומעלה שלושה סוגי ממצאים הנוגעים להיבט הטכנולוגי, הפדגוגי והבין - אישי של ההוראה מרחוק . הפרק האחד - עשר – "תגובות רגשיות, חוסן ומשאבי התמודדות בקרב פרחי הוראה בעקבות התפרצות משבר הקורונה" ( ח׳אלד אלסייד וורד פלפל קיסר ) – עוסק בתגובות רגשיות, בחוסן ובמשאבי התמודדות של פרחי הוראה בצל הקורונה בראי התאוריה הסלוטוגנית . המחקר המוצג בפרק בוחן את השאלה עד כמה תחושות של קוהרנטיות אישית וארגונית עזרו לפרחי ההוראה להתמודד עם מגפת הקורונה בשתי הזירות הדומיננטיות : בית הספר והמכללה . במחקר השתתפו סטודנטים הלומדים בתוכנית להסבת אקדמאים להוראה . אחת המסקנות ממחקר זה נוגעת לחשיבותו של מתן ליווי רגשי לפרחי ההוראה הן מצד מדריכי המכללה הן מצד המנגנון לקליטת מורים חדשים בבית הספר . הפרק השנים - עשר – "תפיסות ודרכי התמודדות של סטודנטים להוראה מהחברה הערבית בתקופת הקורונה" ( מאת נעם לפידות - לפלר, איזבל רמדאן ווליד מולא ) – עוסק בתהליך הלמידה וההתפתחות של סטודנטים ערבים בתוכנית ההכשרה להוראה בבתי הספר העל - יסודיים במכללה האקדמית לחינוך אורנים בתקופת הקורונה . מניתוח הממצאים עלו שתי תמות עיקריות : תפיסותיהם וחוויותיהם
|
|