|
עמוד:10
10 יוספה טביב-כליף האתנית ( והמעמדית ) , שהיו דומיננטיות בתקופה הבית-ספרית, מלוות את הבוגרים גם כשהם מתגייסים לצבא, יוצאים לטיולים השונים, לומדים במוסדות להשכלה גבוהה או מתחתנים . האם שאלות / סוגיות אלה דוהות עם השנים, או שמא משנות את צורתן לאורך הזמן ? מה יש בספר ? בספר תשעה פרקים . בפרק הראשון, פרק תיאורטי, אציע את ההמשגה של "אתניות בתנועה" ( ethnicity on the move ) , שאינה קיימת במחקר ושאותה אני יוצרת מתוך שילוב בין גופי ידע שונים : הגישה הפרגמטית לחקר אתניות, תיאוריית ההצטלבותיות ( intersectionality ) , ההמשגה של עבודת גבולות ( boundary work ) ותיאוריות של מהלך חיים ( life course ) , ובאופן ספציפי יותר - תיאוריות המתייחסות למהלך החיים הצעיר ( emerging adulthood ) . בפרק השני אציג אסטרטגיה מחקרית חדשה שאותה אני מכנה "אתנוגרפיה ביוגרפית" ( biographic ethnography ) , המשלבת בין כלי מחקר שונים במטרה להתגבר על אתגרי זמן ומרחב המאפיינים מחקר על צעירים . אסטרטגיה זו כוללת ראיונות ביוגרפיים חוזרים, אינטראקציות וירטואליות ממושכות והתלוות לאירועים חברתיים שונים בחיי הנחקרים . חמשת פרקי הממצאים הבאים עוסקים כל אחד בניתוח המקום והתפקיד של האתניות בזירות הפעולה של הבגרות הצעירה ( שירות צבאי, טיולים ועבודות מזדמנות, לימודים אקדמיים, יחסים בין- דוריים וזוגיות ) , והם עוקבים אחר הגיונות השימוש של הנחקרים בזהותם האתנית בזירות אלה . פרק הממצאים הראשון, העוסק בשירות הצבאי של הבוגרים, חושף כיצד בתקופה זו מושהית הזהות האתנית ומוסטת הצידה לטובת מימוש שיח השוויון ; המזרחים רותמים שיח זה לטובת
|
|