|
עמוד:11
לחנכ אדמ להיות אוהב אדמ, אוהב עמו ואוהב א רצו, אזרח נאמנ למדינת ישראל, המכבד את הוריו ואת משפחתו, את מורשתו, את זהותו התרבותית ואת לשונו ; ישראל ואת ערכיה כמדינה יהודיתלהנחיל את העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת לערכימ דמוקרטיימ, ודמוקרטית ולפתח יחס של כבוד לזכויות האדמ, לחירויות היסוד, לתרבותו ולהשקפותיו של הזולת, ולכנ לחנכ לחתירה לשלומ ולסובלנות בינלשמירת החוק, בני אדמ ובינ קהילות ועמימ ; טלקטואלית, מחשבה עצמאית ויוזמה,לחזק את כוח השיפוט והביקורת, לטפח סקרנות אינ ולפתח מודעות וערנות לתמורות ולחידושימ ; להכיר את השפה, התרבות, ההיסטוריה, המורשת והמסורת הייחודית של האוכלוסייה הערבית ושל קבוצות אוכלוסייה אחרות במדינת ישראל, ולהכיר בזכויות השוות של כל אזרחי ישראל . מבטאימ הכרה בחשיבותמ של ערכימ אלה המ למטרות החינוכ ה ממלכתי בכללותו, וסעיפימ אלו מתייחסימ זו בהמשכ, מתקשר לעובדה שהצהרה חקיקתית ברורה גמ ו , שיודבר באחד הפערימ המרכזיימ בכלל המערכת . גופימ שונימ במשרד החינוכ פועלימ לקידומ , על ככ נוספ . אינה מתורגמת למדיניות ברורה ובת קיימא בתחומ לקידומ ערכימ אותנ פעילויות רבות שניתנ לשייכ ביניהמ . ברור תכנוני ערכימ אלה למטרות שונות, ללא חיבור בעיה רק זו , הטוב במקרה כותרת של חינוכ אזרחי וחינוכ לדמוקרטיה . ה תחת בהכרח מוגדרות דמוקרטיימ איננ את הפוטנציאל של פעילויות אלה לקדמ מגביל דמוקרטי - היעדר ההקשר האזרחי , הפחות טוב במקרה ,סמנטית לקידומה של מדיניות חינוכתשתית זו היא נקודת פתיחה חשובה כאמור, חינוכ אזרחי וחינוכ לדמוקרטיה . , ואחרימ ) שטרנ אזרחי וחינוכ לדמוקרטיה נוספ למאמצ לעגנ מחויבות זו בהקשרימ נוספימ שאינמ רק משפטיימ . ( 2011 , ובראלי קידר ; 2014 11
|
|