מבוא

עמוד:11

מבוא | 11 למי מיועד הספר ? הרעיונות, ממצאי המחקרים והתובנות העולים מפרקי הספר עשויים לשרת מרצים המלמדים בתוכניות הכשרת סטודנטים לחינוך גופני ( מרצים בקורסים עיוניים ומעשיים ומדריכים פדגוגיים המלווים את הסטודנטים בהתנסותם המעשית בבתי הספר ) ; מורים המלמדים את המקצוע בבתי ספר יסודיים ותיכוניים ; קובעי מדיניות בהכשרת מורים בישראל שיש להם השפעה רבה על קביעת המטרות ויעדי ההכשרה, משך ההכשרה והתכנים ; המפקחים על המקצוע במשרד החינוך ; וגם סטודנטים וסטודנטיות במכללות האקדמיות לחינוך הלומדים הוראת חינוך גופני . תודות אנו מעוניינים להודות למחברות ולמחברי הפרקים השונים הכלולים בספר זה : שירי אייבזו, אילנה ארליך, ישראל הררי, נורית הררי, שלמה טוראל, רחל טלמור, נועה נאבל - הלר, תמר סיוון, יצחק רם, אלה שובל וחנן שטיין . בעת העבודה על הספר ניכרה נחישותם לתרום מהידע התאורטי והיישומי שלהם ומהניסיון הרב שצברו בהוראת החינוך הגופני ובהכשרת מורים לחינוך גופני . אנו מעוניינים להודות לחברי צוות הוצאת הספרים של מכון מופ"ת על שאפשרו את הוצאת הספר ותמכו בו באופן מקצועי . תודתנו נתונה לד"ר דודו רוטמן, מי שהיה ראש הוצאת הספרים והעורך הראשי של ההוצאה, למחליפתו בתפקיד ד"ר תמי ישראלי ולד"ר שרה שמעוני, העורכת האקדמית, שליוו במסירות את העבודה על הספר . אנו מודים גם לעורכת הלשון תמי אילון - אורטל ולעורכת הלשון האחראית עדי רופא על העריכה הלשונית של הספר ועל עצותיהן הטובות להשבחת הטקסט . ולבסוף תודה לאורית לידרמן על העריכה הגרפית המקצועית ועל עיצוב העטיפה . ספר זה לא היה יוצא לאור ללא מעורבותם של אנשים אלו . ביבליוגרפיה הררי, י' והררי, נ' ( 2015 ) . דרכים בהוראת החינוך הגופני והספורט . הוצאת אסיף . לידור, ר', אייבזו, ש' ושובל, א' ( 2021 ) . חינוך גופני אחר – מודלים להוראת המקצוע . מכון מופ"ת . לידור, ר', פייגין, נ', טלמור, ר', הררי, י' ורם, י' ( 2012 ) . "הבנת המשחק" : חינוך גופני בעולם פוסט - מודרני . גילוי דעת, 2 , 57 – 80 . משרד החינוך . ( 2007 א ) . תוכנית הלימודים בחינוך גופני לכיתות א' - ב' בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי . מעלות .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר